onsdag 5 december 2012

Julbakning

Lägenheten luktar fantastiskt gott av knäck, pepparkakedeg och kokosmaränger. Det fina med att flytta hemifrån är att man kan skapa sina egna jultraditioner, vilket vi gör just nu. 

Vi gjorde en pepparkakedeg ihop som ska bakas till helgen en gång, Martin vispade några äggvitor och socker hårt och blandade sedan i kokosflak och klickade ut på en plåt och sedan fick de vara en stund i ugnen och jag gjorde knäck för första gången i mitt liv. Jag blev himla nöjd med allt måste jag säga. 

 Martins kokosmaränger. 

Min knäck. 

7 kommentarer:

  1. sv: Ja verkligen, jag älskar snö men nu är de too much alltså!!

    SvaraRadera
  2. Mmm vad gott! Duktig du är=)

    Sv:Jag har aldrig vart hos vet med min mer än för vaccination. Jag har ändå haft två och ingen annan heller som jag vet som har problem med sin hund/hundar. De flesta raser har problem med det ena eller det andra. Vad jag vet så finns det ingen ras som är felfri. Så varför tveka på just en pei =) jag har även haft shäfer och skotte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack :) Det blev himla gott också :)

      Radera
  3. sv: Har hört att MAC'S borstar är jättebra faktiskt!:)
    Och va gott de såg ut med knäck!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge du tar hand om dom så är de utmärkta :)

      Knäcken blev riktigt god :)

      Radera
  4. Sv:Det har jag aldrig hört talas om och då har jag haft peier i över 12 år.=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilka märkligheter :O då får jag bara ta och prata med sambon om att skaffa en pei ;)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...