fredag 7 december 2012

Klotter på väggarna

Påväg till jobbet är det massvis av grafittimålningar och annat kludd, några är bra, andra är helt meningslösa. 
Det som är bra gjort är alltid lika kul att se på. Tyvärr blev allt som var bra målat över för inte så länge sen och nu är det mest bara kludd i den tunneln. 

 Här är det lite obehagligt att gå tidigt om morgonen. Tågen som kör förbi jätenära och bitvis inga gatlampor och andra mörka vrår där folk kan gömma sig. 
Väggen jag tog bild på har jag fotat många gånger förr efter att jag flyttade till Oslo. Den har blivit utbytt många gånger då de bara målar över det som var. Ibland är det roliga gubbar där, andra gånger idiotiska texter eller som nu, med massa (för mig) oläslig text. 

Här är en av de nya kludden inne i tunneln som blev målad. Jag har verkligen inte emot något till den denna mæd hattern märket. Nu kan den för all del stå för något annat än en galen person i Alice i Underlandet, det vet jag inte. Tycker att de kan spraya dit något ordentligt och inte bara massa kludd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...