måndag 30 juli 2018

Vecka 31

Hej och glad måndag. Idag är en sådan dag jag hoppas går fort på jobbet. Hemma väntar nämligen våran lilla katt Lucy och det här är första dagen hon kommer att vara ensam så länge. Hoppas det går bra. 

Annars den här veckan händer det inte mycket. Det blir mycket nu att vara med lilla L, av naturliga orsaker. Det är så himla fint att ha en liten levande varelse hemma. Även om denna lilla varelse väcker mig alltför tidigt om morgonen... 

Förra veckan bestod av att förbereda inför Lucys inflyttning. Vi fick hem en del paket med lite kattsaker, städade lägenheten och försökte få den kattungesäker. 

Här kommer lite bilder från förra veckan. Tog inte så många bilder förrän till helgen och Lucy bodde hos oss. Är en hel hög med kattbilder bara så du vet. 

Måndagen fick vi hem två stora paket med kattgrejer, det här är en del som var i. Klösträdet kan bli cirka två meter högt, men vi väntar tills hon blir större med att bygga det så högt.

Jag kunde inte låta bli att också beställa lite Star Wars leksaker. Hon vet inte alls vad det betyder, men vi gör det. 

 Onsdagen vaknade jag upp och det var mulet ute och svalt. Det var så himla härligt. Det blev soligt och varmt sen på dagen.


 På fredagen efter jobbet var vi och badade. Var så sjukt varmt att jag inte kunde vänta tills jag kom i vattnet och fick svalka kroppen.

Sen på fredagskvällen kom hon äntligen hem till oss. Våran lilla Lucy. Som springer omkring och älskar att leka och hänga på balkongen. Som glider ner från fönsterbrädan och försöker balansera på våra tunna element.

 Hon är så himla fin och social. Hon vill verkligen vara med oss och gillar att ha koll på var vi är.

På lördagen blev jag väckt halv sex. Hon små bet mina tår och slickade på fötterna. Vi gick och lekte i en timma innan hon blev trött och somnade. 

 På kvällen fick vi besök av våran vän som äger mamman till Lucy. Hon var så glad att det gick så fint med L och att man ser att hon trivs med oss.

Söndagen hängde vi i sovrummet och kollade på människor som gick på gatan och höll händer. 



Strax innan middag fick vi besök av min mamma och lillasyster. De kom för att hälsa på katten.

Det blev massa mys och gos. Lucy sov resten av kvällen.

Hoppas du får en riktigt fin vecka.

2 kommentarer:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...