måndag 2 juli 2018

Vecka 27

God förmiddag. Nu är min semester här och jag är ledig hela veckan. Ska bli så himla skönt att inte behöva tänka så mycket på jobbet. Jag har en del planer, ska ut på stan idag med min familj innan min bror och syster reser tillbaka till Sverige, ska vara ute i skog och mark med en kompis och så ska jag resa iväg till helgen. På onsdag ska jag och Martin göra det jag fick i ett års bröllopspresent av Martin, vi ska gå på spökvandring. 

Förra veckan var det mycket som hände. Jag och Martin fick besök av min syster från Sverige, vi firade ett år som gifta, var mycket i centrum och hängde i Pride Park, myste med kattungar, var ute med båten och såg på Pride Paraden. 

Här kommer lite bilder från förra veckan. 

Eftersom att sushin i Skellefteå inte är den bästa, så åt vi en hel del av god sushi under veckan. 


Vid Youngstorget var det en konstutställning i samband med Pride som vi kollade på. 

På måndagskvällen hörde vi ett märkligt ljud, det lät som en eldkastare. Vi gick ut på balkongen för att se och såg då en luftballong som höll på att landa. 

Tisdagen var det våran första bröllopsdag och vi skulle ut och äta middag efter jobbet. Hade på mig en ny klänning från Midnatt.no, väskan är gammal från Marc by Marc Jacobs. 

 När vi kom hem blev det champagne och makaroner. 

Så här såg jag ut på onsdagen. Efter jobbet skulle jag möta mina systrar för att gosa med kattungar. 

 Hade på mig mina sandaler från Dr Martens och när jag kom hem var det som att gå på moln. Skorna är så himla tunga att gå med. 

 Efter kattungemys åt vi sushi till middag. 

 Torsdagen var det öppningsfest på Pride Park. Vi såg på Da Buzz och Vengaboys. 


 Blev lite väl suddig bild, men men. Konserterna var bra och jag kan fortfarande de flesta texterna trots att jag knappt hört dem sen sent 90/tidigt 00-tal. 


Jag har sett de här nallarna på Instagram, men nu var första gången jag fick sett dem IRL. 

 Fredagen var vi på picknick med familjen i skogen nära där vi bor. Vi fick besök av en liten ekorre som var med oss hela tiden. Vi kallade den för Kerstin och delade med oss av våran mat. Den fick smaka på bröd, melon och en liten bit kaka med en regnbågsflagga. 

Jag hade köpt hem en bukett med pioner som står och luktar gott inne i vardagsrummet. 

 Lördagen efter att vi sett på Pride paraden och hängt i Pride Park gick vi till Sushi Bowl för lite sushi innan jag och Martin skulle vidare. 

 Vi skulle på en inflyttnings/födelsedagsfest och spelade bland annat Mario Kart 8. 

 Söndagen följde jag och min syster med mamma och co. till båten för att köra omkring i Oslo fjorden. Vi åt langos till middag som mammas sambo ordnade. 

Vi stoppade på två små öar och tittade omkring. Tog massa bilder som dyker upp under veckan. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...