fredag 13 juli 2018

Lite bilder från min helg i Tönsberg


I fredags tog jag bussen till Tönsberg för att vara där under helgen. Jag vaknade lagom till att vi var framme. 

 Jag försökte hitta ett bra sushiställe. Det första jag tänkte gå till fanns inte längre eller så var det riktigt, riktigt bra gömt. Men sen hittade jag ett ställe som en norsk bloggare tipsade om, så köpte med mig mat därifrån och satte mig på bryggan för att äta. 

 Hade det här som min utsikt. Efter maten checkade jag in på hotellet och vilade lite grann. 

 Till middag åt jag poké bowl. Det var väldigt gott och färgglatt. 

 På kvällen gick jag promenad längs älven. Hittade den här statyn vid en skola. 

 Hade sällskap av den här gamla herrn. 

Pga all bränd hud hade jag köpt en ny t-shirt i Tönsberg. Inget speciellt med den, men var så himla skönt att vara skyddad från solen. 

 Jag gick omkring på lördagen också, tittade lite i butiker, fikade. 

 På kvällen skulle jag göra något jag inte alls tycker om, nämligen äta ute ensam. 

 Åt en väldigt god pastarätt med oxkött och gorgonzola sås. 

Det gick överraskande bra att äta ensam, så jag tog en dessert som var god. Stenfatet är fint, men desserten rann stort sett utanför hela tiden. 

 Det var så himla mysigt ute vid hamnen. 

 Söndagen tog jag tidernas varmaste bussresa. Somnade snabbt, men sov ruskigt dåligt. Hoppas det går bättre att sova hemma i egen säng. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...