måndag 9 juli 2018

Vecka 28

Hej. 

Nu är min veckas semester färdig och jag är tillbaka på jobbet. Det kommer att vara väldigt lugnt resten av sommaren, vilket är skönt att tänka på. Jag har gjort klart lite färdiga aktiviteter som jag tror barnen kommer gilla, vilket är viktigt. 

Jag har inga större planer den här veckan. Martin är ledig från sitt jobb, så vi ska mötas ofta efter att jag är färdig och bada. Hoppas bara att vädret fortsätter att vara bra. Den här sommaren kommer jag komma ihåg som den bästa på flera år. Har nog aldrig badat så här mycket, eller blivit så solbränd. Badar i solkräm, försöker styra undan solen när den är som värst, vara i skuggan, men det hjälper inte. Är nog en vampyr.

Förra veckan var en bra vecka, och lång. Behövde inte tänka på jobbet, kunde sova länge. Här kommer lite bilder från förra veckan. 

Måndagen var sista dagen min äldsta lillasyster var i Oslo och sista dagen min lillebror bodde i Oslo. Vi gick på stan och kollade i lite affärer. Köpte ett par nya skor från Nike. 

Var så himla fin solnedgång på kvällen. 

 Tisdagen mötte jag en väninna på Sörenga för att äta och bada lite. Vi åt på ett ställe som Coyo och ligger fint till på Sörenga, rätt vid vattnet och där folk badar. 

 Testade deras hallon mojito som var väldigt god. 

Jag har aldrig badat på Sörenga förr, det var ett helt ok ställe. Finns verkligen bättre ställen i Oslo att bada på där vattnet smakar bättre. 

 Vi beställde pizza en dag när vi inte orkade göra middag. 

 Torsdagen bodde vi stort sett vid Vesletjern. Jag småsov på magen mycket, vilket gjorde att jag blev ganska så bränd på hela min baksida. Inte skönt alls. 

 Fredagen tog jag bussen till Tönsberg för att vara där över helgen. Gick omkring i staden och tittade runt lite grann. 

 Lördagen utforskade jag lite mer. Satt lite hundvakt så var ute och gick med den ett par gånger under dagen. 

Söndagen tog jag bussen tillbaka till Oslo. Det var varmt som bara den. När jag gick av bussen var det kallare ute än på bussen.

Hoppas du får en fin vecka, om du så är ledig, jobbar eller något annat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...