tisdag 3 juli 2018

När vi firade ett år som gift

För en vecka sen var det min och Martins första bröllopsdag. Vi hade bokat bord på Grilleriet som ligger inne på opera passasjen i centrum. 
Så efter att jag var färdig på jobbet mötte jag Martin på Politikern och väntade tills klockan skulle bli fyra och de öppnade. 

DSC_7792
Alltså hur gullig får man vara?

DSC_7793
Tänk att jag vaknar upp och somnar med denna här <3

DSC_7799
Det var helt fruktansvärt varmt och jag trodde jag skulle svettas bort ute. 

DSC_7810
Vi skulle sitta inne, vilket gjorde att vi hade stället för oss själva under tiden vi var där. 

DSC_7814
Det var så himla mysigt ställe med bra musik. 

DSC_7815
Får inte nog av denna här mannen. En mer snäll och omtänksam man får man leta länge efter. 

DSC_7817
Vi skulle äta sex rätter, så nu kommer det massa bilder på mat. 

DSC_7823
Det första vi åt var gravad öring med kål och någon form för puré. 

DSC_7825
Nästa rätt var en oxfilé tartar med vaktel ägg. Så otroligt gott det var. Hade aldrig ätit det tidigare, så det var spännande. 

DSC_7826
Vi åt torsk med en god sås och ärtpuré. Absolut den bästa torsken jag någonsin ätit. 

DSC_7828
Sen var det en supermör filé från något djur. 

DSC_7834
Innan desserten åt vi tre olika ostar som var väldigt goda. 

DSC_7837
Desserten var en krämostglass med apelsinmousse. 

DSC_7841
När vi kom hem öppnade vi en flaska champagne vi fick i bröllopspresent och åt makaroner. 

DSC_7848
Glasen fick jag i födelsedagspresent och är riktigt fina. Jag fick fyra stycken i olika färger; rosa, gul, grön och blå. 

Sen var vi hemskt trötta och gick och la oss. Enligt fitbiten somnade jag 21.40 den här kvällen. 

2 kommentarer:

  1. GRATTIIIIS till ert ettårsdagen, bättre sent än aldrig och bästa sättet att fira det på.... med härligt maaaat<33 Skit snygg ställe och maten såg mer än lovande god *mums*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack <3 Stället var verkligen perfekt och väldigt oss. Hade aldrig orkat vara på en fancypancy ställe. Maten var riktigt god. Har du vägarna förbi Oslo borde du gå dit :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...