måndag 29 maj 2017

Veckosammanfattning vecka 21

Hej och glad måndag. Snart är det juni och sommar på riktigt. 
Idag är det min födelsedag och min avslutningsceremoni för min klass. Jag ska också till frisören idag och klippa mig. Har inte gjort det på nästan ett år, så det behövs. Efter ceremonin ska jag, Martin och min familj ut och äta. Mest troligen dim sum. Hoppas verkligen det blir en bra dag. 

Annars den här veckan börjar jag jobba. Igen. Hoppas jag. Foten är fortfarande inte helt bra sen jag snubblade i slutet av mars. Det här tar fruktansvärt lång tid och jag är less på att inte kunna gå som vanligt folk. Att power walka är ingen bra idé. Blir stort sett förbi gått av alla.
Till helgen är det musikkens dag på lördag och spelkväll på söndagen.  

 Måndagen var jag riktigt godissugen och hittade choklad vi köpte i Bryssel. Det var väldigt gott. 

Tisdagen hängde jag vid mammas båt. Det var otroligt varmt och soligt, men jag hade smörjt mig in med spf 50, så skulle vara säker.

 Martin kom också till båten och vi for med mamma och hennes sambo på en liten åktur.

 Onsdagen såg jag ut som en röd panda. Det var visst inte nog solkräm i ansiktet.

 Torsdagen var Martin godissugen och åt lite mintchokladgrodor. På torsdagskvällen fick vi besök av Martins bror och hans familj kom på besök och det var trevligt. 


 Vi har haft en ettrig geting på besök under den här veckan, men vi har inte tänkt så mycket mer på det. Martin kollade upp var den var som mest och hittade det här. Kändes inte så trevligt. 

 Fredagen hade färgen lugnat sig lite, men istället fått öppna sår i pannan. Får undvika solen mest möjligen efter att det här har lugnat sig innan bröllopet.

 Fredagen såg vi på Alice through the looking glass. Speciell film. Vi tyckte det var lite irriterande hur kriget kom till mellan systrarna. Så onödig grej (vill inte spoila filmen, så har du sett den förstår vad jag menar). 

 Det var fint väder på fredagen så vi gick till två andra insjöar som är nära oss. Min fot var oenig, men det gick helt ok.

 Se så fint det är.

 Jag hade sett på En prinsessas dagbok ett och två och viaplay föreslog Blond & Blondare. Som jag älskade den när den kom ut. 

 Lördagen var det avslutningsfest för min kull och började med fest på St Hanshaugen. På kvällen var jag på en egen fest med mina vänner. Hade en riktigt fin dag och det kommer bli märkligt att inte ses på samma sätt som vi gjort i flera år. 

 På söndagen var jag och Martin och såg på rullstolsrugby. Ser riktigt våldsamt ut och låter mycket när de smäller i varandra. Var en som välte och det såg lite obehagligt ut. De sitter fast i stolen, så det går bra. 

 Vi hade planerat ett tag att grilla och bada på söndagen, för vädret skulle vara strålande och 28 grader. Men väderleksrapporten var väldigt obestämd. Ena stunden strålande väder, fem minuter senare åska och regn hela dagen, nästa fint osv. Men vi for och grillade och badade. Var kallt men uppfriskande. 

Efter badandet for vi hem och spelade lite spel.Första omgången gick det riktigt dåligt för mig, nästa så vann jag stort. 

Hoppas du får en fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...