tisdag 27 februari 2018

En längtan efter våren...

Det känns ofta som att jag tjatar om det, men jag kan verkligen inte vänta på att det ska bli vår. Förra veckan var solen framme, och vet du vad? Den värmde. Det var såpass fint att jag gärna kunde ha haft på mig solglasögon. 

Jag visade ju upp mitt smink förra veckan, men det jag längtar mest till är att börja använda det mesta i min garderob. Jag har en väldigt tydlig kallt vs varmt väder garderob (men det har kanske de flesta?). Mina klänningar går som oftast ned till knäet, och jag vet inte varför, men det känns så fel att ha tights eller strumpbyxor till dom. Sen är det mer färger när det är varmt mot när det är kallt. Efter att jag började jobba på förskola märker jag att jag delat upp mina kläder i två; det som är jobbvänligt och det som jag använder utanför jobbet. Barnen älskar kaviar och makrell i tomat, vilket inte alltid är lika enkelt att tvätta bort.

DSC_3480
Jag har sorterat min garderob efter färger, börjat med svart helt till vänster, så grått, rött, rosa, orange, gult, grönt, blått, lila och vitt. Jag har en hel hög med andra kläder, köpte mig jeansshorts förra året som jag tycker om (första paret byxor på flera år som jag använder), men kommer nog använda det här mest i sommar känner jag på mig.

DSC_3486
Gick igenom av det jag har av skor och väskor också som en förpepp till våren. Det enda jag egentligen saknar nu är några bättre gå skor. Converse, Vans, Docs och de ljusrosa Asosskorna må vara fina, men mina fötter är inte helt eniga i att gå långt med dem dessvärre. Känner att det är en del av att bli äldre, att ta bättre hand om sina fötter. 

Har våren kommit dit du bor än eller lever du också i en form för evig vinter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...