onsdag 21 februari 2018

Ljusvandring i botaniska trädgården

DSC_3737
I torsdags var det ljusvandring i botaniska trädgården. Jag tog med mig kameran dit för att fota lite grann. 

DSC_3600
Jag var där ganska tidigt och redan då var det massvis med personer där. 

DSC_3609
Det var så fint att se alla ljusen. 

DSC_3613
Hade tänkt att gå in i växthusen bara för att se om de gjort något därinne, men det var så långa köer att det orkade jag inte med. 

DSC_3695
Men det kändes fint att kunna se in i fönstren, som en liten hemlig värld.

DSC_3690
Men det bästa var att se in i växthusen. 

DSC_3700

DSC_3728

DSC_3671
Det var en hel del installationer och andra ljustemagrejer, som dess som jonglerade. 

DSC_3666

DSC_3656
Och isskulpturer. 

DSC_3651
Var en hel del jag missade, men cirka efter den här bilden var det en trevlig man som fick för sig att stå på min fot och när jag skulle dra den ut igen lyckades jag vrida den. Så klart var det foten jag skadade för snart ett år sen, och det gillade den inte. Så haltade mig till t-banan och kom mig hem. 

6 kommentarer:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...