onsdag 31 januari 2018

Monki Wrap dress

I måndags efter jobbet for jag in till stan för att kolla lite i butiker. När jag väl kom in till stan kände jag mig väldigt osugen på allt, så gick bara förbi ett par affärer innan jag tog t-banan hem igen. Hade sett en jättefin mönstrad klänning från Monki hos en eller annan instagrammare som jag ville ta en närmare titt på. Såg även en fuskwrapklänning som påminner om en kimono som jag tog med i provhytten bara för att mönstret var så fint. Hade tänkt att ta bättre bilder på denna här, men jag lyckades somna igår (kom hem tidigt från jobbet pga installation av ny porttelefon). Creds för att jag i alla fall drömde att jag tog bättre bilder....

P1290015
Vet inte varför, men Monki har börjat envis med massa hårda syntettyg till sina klänningar. Kan de gå tillbaka till mjukare klänningar tack. Den långa klänningen var så himla fin på. Kändes som en blandning mellan superfestklänning och att man ska på ett japanskt spa, kändes som en bra kombination. 

P1290019
Den köpte jag med mig hem, får se om jag använder den en dag snart eller om den får vänta till sommaren. Kommer ha tidernas finaste vår och sommargarderob känner jag. 

2 kommentarer:

  1. Tänkte på en Kimono =D... klänningen är riktigt fin på dig! Trots att det var helt plottrigt med massa mönster så gillade jag den en hel del i helheten *tummar upp*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det jag också tänkte. Den är väldigt plottrig, det är mycket som händer på den, men jag gillar den väldigt :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...