fredag 5 januari 2018

Årets sista dag

På årets sista dag vaknade jag ganska så sent, men det gjorde inte så mycket. Vi skulle inte iväg förrän på kvällen tack och lov. Jag använde tiden jag hade till att ta en lång dusch, rulla upp håret och göra tre olika ansiktsmasker och ta min tid på att sminka mig. Tyvärr så blev inte håret det minsta lilla lockigt när jag rullade upp det, så lockade det med plattången. Det höll i ca tjugo minuter sen var det mer rakt än om jag låtit håret lufttorka istället. Någon som har bra tips hur man får håret att hålla sig lockigt trots att man använt mousse, hårspray och saltspray? Enda gången håret höll sina lockar var till bröllopet...

PC310002
Här är enda bilden på lockarna, och då hade de redan börjat gå ur...

PC310007
Hjälpte inte direkt att det blåste lite grann och snöade massa. 

PC310010
Vi skulle först hem till Kyrre för att spela spel och bara hänga innan vi skulle vidare ut. 

PC310015
Vi hann spela två spel, det första var Kingdom builder.

PC310021
Håret blev som sagt mycket rakare efter en liten stund. Väldigt onödigt att lägga massa tid på att locka håret om det inte ens fortfarande är lockigt en timma senare. Såg annars smashing ut. 

PC310023
Jag vann första rundan med Kindom Builder, men inte andra rundan. Men den räknas ju inte ändå.

PC310025
Sen spelade vi ett spel som Kyrre hade stöttat på Kickstarter, nämligen Evolution Climate. Vi ska skapa våra egna djur med diverse olika egenskaper och försöka överleva trots diverse olika klimatförändringar. 

PC310028
När klockan närmade sig nio tog vi t-banan till Stortinget och gick vidare till café Amsterdam. 

PC310029
Där var det dekorerat till fest. 

PC310031
Vi åt kokosgryta med kyckling till middag. Det var väldigt gott och trevligt med lite annan nyårsmat än det vi brukar äta (kalkon och diverse tillbehör). 

PC310035
Vi hade det riktigt trevligt, drack en hel del och pratade massa. 

P1010050
När klockan närmade sig tolv gick vi ut. Det var tack och lov inte så kallt så vi behövde inte jacka. Vi var nära rådhuset så vi kunde se på fyrverkerierna som Oslo kommun sköt upp. 

P1010058

P1010062

P1010068
Här har vi oss som var ute. 

P1010083
Vi hängde där ett tag till innan vi tog en taxi till Grunerlökka för att gå på fest där. Vi dansade i ett par timmar innan jag och Martin tackade för oss, hittade ett ställe med nattmat och tog taxi hem. 

P1010091
Enligt fitbiten somnade jag vid fyra, så det var en riktigt bra kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...