onsdag 11 oktober 2017

Vårat vardagsrum

Vi fick en vattenskada i lägenheten för drygt ett år sen, något som gjorde att vi bodde borta i lite mer än tre månader. Något som var synd var att vi precis hade ordnat med lägenheten, hängt upp tavlor och så där vi ville ha dem. Det är lätt att ordna om på nytt, vi kommer stort sett ihåg hur vi hade det, men tänkte att det kan vara kul att göra det annorlunda. 

Ovanför soffan hänger än så länge en ensam tavla, men vi har planer på att göra en större tavelvägg. Tar bara tid att hitta saker som passar ihop och som inte blir överdrivet nördigt. Det har en tendens att bli lite väl mycket av vår fandom hemma, något som inte alls behöver vara en dålig sak egentligen. Men vi får se vad vi hittar på.  

DSC_0689
Här är spegeln vi fick i present. Ser ut som en portal eller en malström eller hur ett skott rör på sig. 
Jag tömde skänken på saker och ställde upp de på nytt. Är inte helt nöjd än, men sakerna går ju att ändra på. 

DSC_0693
Det är lite blandade saker vi har där; klockan är ett arv från pappa, kattprintsen fick jag med när jag köpte en julklapp till min syster, tavlan bak är köpt i en second hand butik, Ice King (den rektangulära boxen vid klockan och kameran), den lilla lådan med godis köpte jag i Bryssel när vi var på Harry Potter utställningen, de två ansikterna är vaser som vi fick i bröllopspresent och hyacinten är från förra julen som har klarat sig bra. 

DSC_0696
Jag fick den här ljussnurran av mamma med Mumintema. Ljusstaken är en gammal från Indiska. 

DSC_0700
När jag ändå höll på att fixa med grejer fick sig stringhyllan en ny look. Lampan som hänger över soffan var de förra ägarnas. De hade matbord där vi har soffan. Vi har pratat om att ta ned den i snart tre år, men saker går lite trögt i vårat hushåll. 

Överst i stringhyllan har vi min samling med analoga systemkameror som jag ärvt, min Aristocats LP, alla hjärtansdagkort jag gett Martin ett år, mina raving rabbids och en sparbössa. 

Nästa hylla är min samling med kameror från Lomography (från vänster Fisheye Voyager, La Sardina DIY, Sprocket Rocket, Diana mini Hello Kitty och Diana F+).
Nästa hylla är en gammal jordglob från Indiska, ett vykort från Murakami by Murakami utställningen, en bild jag tagit för länge sen med min Diana F+, våra bröllopstårtefigurer, sen platsen där min D750 och objektiven till den. 

Sista hyllplanet är min Cult Gaia väska, mina popfigurer, min Maleficent figur, en teddybjörn sparbössa och två små figurer från Monki. 

Till vänster om hyllan testade jag att hänga upp några bilder vi skrivit ut från bröllopet, men de ville inte helt sitta kvar med washitejp dessvärre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...