tisdag 17 oktober 2017

Öppningen av utkikstorn på Stovner & elvelangs Alnaelva

Jag brukar jobba varje torsdagskväll, men har nu gått ner till varannan. Mina jobbkvällar brukar ändå träffa av när det händer något, men nu så, nu skulle jag få med mig öppningen av utkikstornet på Stovner OCH elvelangs längs Alnaelva. Elvelangs är ett projekt i Oslo för att få folk att besöka älverna, Akerelva är väldigt populär (speciellt om helgerna), men Alnaelva har inte densamma statusen. Det tänds marschaller längs älven och så är det lite annat fint som händer, oftast med ljus och eld. Älven börjar uppe där jag bor och går helt ned till Kvaernerdalen i centrum.  

DSC_0790
Jag och mitt sällskap började här på Stovner. Tornet ligger nära där jag jobbar så jag har fått sett på medan tornet blev byggt. 

DSC_0792
Det var redan en hel del folk där när vi kom dit. 

DSC_0796
Det såldes fika och ett band spelade lite musik. 

DSC_0801

DSC_0804
Det var en väldigt vacker utsikt när vi väl kom upp. Dock så var det hemskt mycket folk som gärna gick på bredden när det inte helt var plats. 

DSC_0833
När vi gick ned hade det börjat mörkna. 

DSC_0837
Sen var det dags för vandringen längs Alnaelva. 

DSC_0839
Vi började vid vattendammen vid Grorud. 

DSC_0843
Var himla glad att jag hade med mig nya kameran, för annars hade man inte sett hur fina färgerna ljuset hade. Det var hemskt mörkt. 

DSC_0855

DSC_0858
Vi gick förbi ett ställa där scouterna hängde. 

DSC_0861
Det påminde om något som kunde ha varit till en musikvideo. 

DSC_0863

DSC_0873

DSC_0880

DSC_0888

DSC_0900

DSC_0905

DSC_0909
Vi gick hemskt långt. Efter en viss punkt är det stort sett ingenting och så långt innan man kan gå av stigen. Vi gick helt bort till Ikea och tog bussen hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...