tisdag 24 oktober 2017

Ett besök i Strömmen & Oslo Roller Derby

Lördagen för två veckor sen ville jag och Martin hitta på något nytt. Vi kände oss lite less Oslos gator och bestämde oss för att ta tåget en liten stund till Strömmen för att besöka det stora köpcentret som ligger där. Vi skulle bara titta lite i butikerna där och ta det lugnt. Var väldigt skönt med en ta det som det kommer dag. 

På eftermiddagen skulle vi till gymnasiet som ligger där vi bor för att se på en roller derby match mellan Oslo och Göteborg.  

DSC_0913
När vi blev lite hungriga gick vi till ett italienskt ställe. Jag åt en pizza och Martin ravioli. Maten var helt ok, inget jag går tillbaka till egentligen för att vara ärlig. Är köpcentermat tvungen att vara smaklös och lite halvblaskig?

DSC_0916
Jag hade på mig en gammal klänning från Asos. Har knappt använt den, vilket är synd. Får passa på nu under vintern. 

DSC_0917
Vi var inte länge kvar på centret efter maten. Vi skulle ta tåget till Grorud igen och så bussen hem, fast hoppa av lite tidigare än vanligt. 

DSC_0936
För vi skulle som sagt på roller derby match mellan Oslo och Göteborg. Den var i full gång när vi kom dit. 

DSC_0941

DSC_0943
Jag blir så himla imponerad över tjejerna. Det är en väldigt hård sport måste jag säga. De ramlar en hel del, men reser sig upp igen. 

DSC_0951
Tyvärr har jag alltför svaga anklar och är livrädd för att ramla för att kunna hålla på med det här, men det ser så himla roligt ut. 

DSC_1520
Efter matchen gick vi och handlade innan vi gick hem igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...