onsdag 1 februari 2017

3 x nytt

En dag förra veckan skulle jag köpa fleecebyxor att ha till praktiken. Det är inte kallt nog för täckbyxor, men inte varmt nog för endast regnbyxor. Hittade inga fleecebyxor den dagen, men kom hem med tre gröna växter istället. Mester Grönn brukar ha erbjudande på deras gröna växter, och då bukar jag köpa ett par stycken. Vi har några som har levt i över ett år nu = mirakel. 

Men när jag kom hem insåg jag att vi inte hade nog med krukor till allihopa, så då var det bara att köpa fler. 
När jag och Martin var ute och gick på lördagen gick vi förbi Granit där de hade tag tre betala för två på alla krukor. Ett alldeles perfekt erbjudande. Jag köpte två små krukor i cement och en lite större i sandsten. Är väldigt nöjd med de, passade perfekt hemma och till blommorna. 

DSC_7476
Här är de tre växterna och cementkrukorna. Hoppas de lever länge. 

DSC_7485
Försökte ta några som vi inte hade hemma. Är kul med lite olika. 

DSC_7529
Här är sandstenskrukan och en av de gröna växterna jag köpte för ett år sen. Det syns inte bra på bilden, men den har växt som bara det på ett år. 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Den är riktigt fin, men den har spräckt i botten. Märkte det när vi plötsligt hade vatten över hela bänken som den stod på </3

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...