måndag 6 februari 2017

Veckosammanfattning vecka 5

Då var det dags för en ny vecka, näst sista veckan på praktiken och jag kan inte vänta med att bli klar. 
Det händer lite andra spännande saker, idag får vi besök av Gabriel och hans flickvän. Han ska fylla ut vittnepapper som vi ska skicka in för att få vigselbevis. Är inte länge kvar nu tills vi säger ja till varandra. 
På fredag reser vi iväg till ett nytt land och stad och är där till söndag morgon. Ska bli spännande att se hur den resan blir. 

Förra veckan gick väldigt fort, och det är jag glad för. När man inte trivs på sin praktikplats är det inte som att man längtar till den nästa morgonen direkt för att vara ärlig. Men jag ska ta med min erfarenhet och göra om den till något bra + att nu vet jag var jag inte ska söka jobb. 

Här några bilder från förra veckan. 

 Måndagen lekte jag och ett av barnen med bilar. Han sorterade dem i färger, storlek och såg på likheter mellan bilarna. Alla har exempel vita däck, vilket mina sockar också var och glipan mellan tightsen och sockarna #blek. 

Inte bry dig om den märkliga bilden. När jag kom hem efter praktiken väntade ett litet paket på mig. Hade beställt ett skal till telefonen. Himla nöjd och den är väldigt populär på praktiken bland barnen.

 Tisdagen satt jag vagnvakt och passade på barnen som sov. Har alltid haft problem att hålla mig vaken bland sovande barn, men när jag satt ute var jag vaken som bara den. 

Onsdagen byggde jag massa Duplo-kakor med några barn. Det var trevligt. 

 Efter praktiken mötte jag den här uttråkade typen. Vi shoppade lite grann och åt middag på Rice Bowl. 


 Som vanligt var det väldigt, väldigt gott. 

 Älskar verkligen den runda spegeln från Hay. Synd att den är lite halvdyr. 

 Hade fått hem massa syd-Koreanska skönhetsprodukten. Använde en anti-age fuktmask. Huden blev väldigt mjuk och len av den. 

 Fredagen var vi på en liten utflykt. Vi åkte massa madrass och barnen verkligen älskade det. 
När jag kom hem efter praktiken var jag helt fruktansvärt utsliten fysiskt och psykiskt att det bara blev att ta det lugnt. Vi såg på Beware the Slenderman som handlar om de två flickorna som försökte knivmörda sin kompis för att komma till Slendermans hus. Väldigt intressant, men väldigt skrämmande att se vad två tolvåringar jag planera ihop (även om dessa tjejer är mentaltsjuka). 

Lördagen skulle jag egentligen jobba, men fick ledigt. Då följde jag med Martin för att träffa några av hans vänner för att spela shuffleboard. Det gick inte i närheten lika bra som sist vi spelade med dem, men så är det ibland. 

 Vi satte oss på Politikern och var där till vi blev hungriga. Då gick vi till Max och åt innan vi tog bussen hem.

Söndagen har jag stor städat lägenheten för det behövdes verkligen. Sen tog jag det bara lugnt och såg på Masterchef Australia och andra serier. 

Vi har börjat få plats det mesta i lägenheten, så får ta och visa de rum som är färdiga snart. 

Hoppas att du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...