tisdag 14 februari 2017

Glutenfri kolakladdkaka

Dessvärre är det alltför sällan som jag bakar för tiden. Det känns så onödigt att baka mycket för två personer, och det är inte värt att ha i frysen för vi äter bara upp allt ändå.

Men när jag var förbi Sandras blogg och såg ett recept på en vegansk och glutenfri kolakladdkaka kände jag att yes, det här måste jag prova. Jag skulle nämligen få besök av någon som har cöliaki (tåler inte gluten) och då skulle denna här vara perfekt. Nu har jag inte testat att göra den här vegansk, men det verkar vara lätt att göra det med.

DSC_7536
Den var så otroligt saftig och god, både som nybakad, kall och efter en dag i kylskåpet = superbra. Att den var glutenfri var inte något vi märkte av.

DSC_7540

DSC_7557

2 kommentarer:

  1. Ser riktigt gott ut och verkade väldigt spännande, så jag måste ta och skaffa egna referenser aka baka själv ;)... btw så är jag sjuuukt avis på att du är en norrlänning!! Åååh älskade Norrland<333 Har det super nu, fortsatt TREVLIG VECKA<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste verkligen smaka den. Så otroligt god och lätt att göra.
      Tja, det är riktigt vackert uppe i norr, men det är stort sett det. Jag har, sen jag var liten, velat flytta från Skellefteå. Jag flydde till mina farföräldrar som bodde i Eskilstuna så fort jag fick chansen.
      Tack detsamma

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...