måndag 20 december 2010

I min handväska

I min handväska bor det massvis av konstigheter. Det mesta har jag inte behov för, alls, någonsin, men det finns där ändå utifall att jag skulle behöva det.
Vad som är i min handväska beror på vad jag ska göra den dagen och vilken väska jag ska använda mig av. En del av mina väskor får inte allt det här plats, men när jag använder de större väskorna (typ jämt) så är det det här som finns där:

Överst har vi min Canon Ixus 130 kompakta digitalkamera, för det är inte alltid jag släpar med mig min Nikon D5000 + objektiven ut.
Sedan fortsätter det med puderborste från MAC och kompaktpudret, från samma märke som borsten, som ligger nedanför, läppglans och läppbalsam av alla dess former och färger, 4 askar med minttabletter i olika smaker (kanel/mint, choklad/mint, mint och pepparmint), min kalender med egengjord framsida, hårsnodd, nycklar och nyckelkort till jobbet.
Nederst har vi en bok (som alltid finns med i väskan), min iPod (generation 1, den fyller fyra år i år, det du) och hörlurar.

Ibland så finns även mitt PSP med diverse spel med, men det är otroligt sällan. Väljer en bra bok framför mitt PSP varje gång.
Och mobilen bor för det mesta i min väska. Dock så har den en benägenhet att försvinna i kaoset, så den bor för det mesta i en av mina fickor.

Så nu har du en hint om mitt kaos, mitt liv, mitt det mesta.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det ser ut som det har blivit mindre grejer i din handväska ;)

    SvaraRadera
  2. Svar till JeayL: Ja, för nu släpar jag inte runt på lilldatorn, skolböcker, pennskrin osv osv... Vilket hjälper otroligt mycket till min rygg <3

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...