tisdag 14 december 2010

Den dagen i månaden man känner sig rikast

Idag är, som rubriken skvallrar om, dagen jag känner mig rikast, nämligen löningsdagen. För att göra det ännu lite bättre så är denna månadens skatt halv. Det negativa med allt det goda? Nästa lön kommer inte in på kontot förrän den 28 januari. Det kommer att bli en lång en och en halv månad.

Men jag har varit riktigt duktigt och startat ytterliggare ett sparkonto, men detta har mer fokus på sparing och även för lån vid köp av boende. Inte alltför dumt må jag ju säga. Så nu kommer jag att bli riktigt duktig på att spara har jag bestämt mig för. Får se hur länge det håller...

Annars har jag en sådan där trevlig, ibitande huvudvärk som vägrar ge med sig. Hoppas det går över utöver kvällen, jag är inte på det bästa eller trevligaste humöret när jag har huvudvärk...

Ska snart börja publicera mina listan-inlägg. Är färdig med sex stycken nu. Det är inte illa. Igår tillbringade jag lite över en timma för att finna passande bilder till inläggen, och då har jag varken gått igenom alla bilder på min dator eller externa hårddisk, och långt ifrån hittat bilder till alla planerad inläggen.
Nu ska jag fortsätta att vara social med Simon och Jenna på Skype och leta vidare på bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...