onsdag 8 april 2009

Fiberwig

Sådärja. Det tog lite tid men nu har jag fixat det mesta ;)
Jag köpte då som sagt Fiberwig mascaran, 220 kr på Kikcs (på de flesta affärer faktiskt...). Här är vad jag tyckte om den ;)
Utseende: Förpackningen är som sagt rättså söt. Är trevligt med lite färg i min så annars svarta sminkväska.
Borsten: Är man van vid stora borstar så blir inte det här ett problem. Borsten separerar fransarna bra, dock så vid första försöket blev allt spindelben. Inte bra. Men då man väl lär sig den så går det nog bra.
Mascaran: Väldigt vattnig. Lite synd faktiskt. Men den är lätt att bygga upp flera lager, dock så torkar den snabbt och då är det svårt att få dit nå mer mascara. Att fransarna ska bli längre för varje drag stämde inte för mig. Fransarna blev lite längre, men inte mycket. Sen så var det ju ingen volym....
Rengöring: Står att den ska vara lätt att rengröra, allt som krävs är vanligt varmvatten. Visst det var allt som behövdes. Men inte var den nå lättare att få av för det. Mascaran allra längst in blev jag tvungen att använda naglarna för att dra bort. Vilket inte kändes särskilt trevligt. Nä där kunde det ha varit bättre...
Helheten: Personligen tyckte jag den var för dyr och gav inte det resultatet jag förväntade mig. Men nu fungerade inte den här mascaran för mig, så prova om du känner för det.
Om du absolut vill ha en fibermascara som är lätt att tvätta bort, prova då l'Oréals Beauty Tubes (röd förpackning) istället. Bättre för plånboken (165 kr) och det är bättre volym och längre fransar.
Ovan: Fiberwig
Nedan: L'Oréal Beauty Tubes

3 kommentarer:

  1. L'oréal Beauty Tubes är ju helt underbar!

    SvaraRadera
  2. Gillar inte alls L'Oréals mascara! Nu när jag lärt mig hur jag använder Fiberwig kommer jag aldrig byta!

    SvaraRadera
  3. Svar till anonym: Får ta och lära mig hur den funkar, men för tillfället på mina fransar funkar den inte alls...

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...