lördag 15 mars 2008

Sommarjobb

Då har det fixats sig. Då jag var på stan med familjen idag bestämde vi oss för att äta lunch, typ hamburgare. Jamen Frasses är nära tänkte vi. Men fult. Jaha... Subway då? Jamen om Frasses var fullt borde Subway vara fullare. Så vi beslöt oss för att gå till Max som ligger på andra sidan stan. Jag och Tim tog ett bord och sattes och ned för attvänta på maten. Jag kollar runt i lokalen för att se om jag känner någon och då ser jag han som äger (?) Jakt och Trofé sitta ett par bord bort. Vi hälsar och jag fortsätter prata med Tim. Då ser jag hur Perra (JoT) kommer mot vårat bord. Han undrar om jag fortfarande var intresserad av att jobba hos dem i sommar. OCh det var ju klart att jag är. Så nu ska jag bara ringa till han i butiken. Snabbt och enkelt att skaffa sommarjobb. Tim muttrade lite och berättade sedan om en tjej i hans klass som skickat in jobbansöknaningar och skrivit CVn i ungefär fyra arbetsveckor utan något resultat. OCh jag behövde 'bara' sitta inne på Max så löste det sig.
Nu förstår jag verkligen varför det är så viktigt att vara duktig under apun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...