måndag 7 november 2016

Veckosammanfattning

Första veckan i november är klar och förhoppningsvis börjar sista veckan i lägenheten på Vika. Känslan om att vi snart är hemma är fantastisk. Ska bli så skönt att komma hem igen till våra saker, till våra rum. Men samtidigt kommer allt utom köket och balkongen vara nytt, så bara det ska bli väldigt spännande. 

Den här veckan blir det mycket städning och att packa ihop våra saker i Vika och försöka ordna någon som hjälper oss att flytta alla saker till Ammerud. Jag var förbi Ikea idag för att köpa nya sängkläder. De vi hade i lägenheten använde vi till att täcka möblerna med pga damm, och det mesta blev förstört i vattenskadan. Ikea har kanske inte de bästa möblerna, men hurra för billiga textiler. 


Förra veckan var väldigt spännande och blev dokumenterat i bilder. Låt oss se på dem. 

 Så här såg jag ut på måndagen. Jag skulle och studera med Gabriel och sen möta Martin. Vi skulle och se på vigselringar. 

 Vi firade sen efter att vi sett och köpt ringarna med sushi på Sushi Bowl. Martins sashimi såg ut som en väldigt fin blomma. 

Jag åt tiger rolls, friterad scampi inuti och lax utanpå, och friterad kyckling.  

 Kändes väldigt fint att komma hem med den här lappen. 

 Tisdagen var jag ute och handlade lite grann. Bland annat på Monki. Nevermind min svullna mage. Jag och min doktor försöker hitta vad det är som irriterar den. 

 Onsdagen fick vi hämta ut våra ringar. Och vi är väldigt nöjda. Det kan hända att det är otur, men jag brukar gå med den på hemma. Bara för att bli van, du vet.

 På kvällen var vi på konsert och såg på Band of Skulls. Detta var fjärde gången vi såg dem och de var lika bra. 

 Fredagen hängde jag ett par timmar i House of Oslo för att hitta en inflyttningspresent till min syster och hennes fästmö. Hittade massa fint. 

Innan vi for hem till min syster var vi förbi våran lägenhet för att hämta post och se på golvet. Nu är sovrummen och vardagsrummet klara, det är bara golvet i hallen + kasta de trasiga möblerna och få hem våra hela möbler kvar innan vi kan flytta hem. Helt fantastiskt. 

 Efter en fantastisk kväll hos min syster skulle vi hem i snöoväder. 

 Lördagen kom den här lilla fröken som vi skulle passa på till söndagen. 

 På söndagen vaknade Martin och hans brorsdotter halv sex och jag sov ut till klockan nio-ish. Vid tio var hon fruktansvärt trött och då blev det att stressa ut i Oslos tomma gator. Hon somnade med en gång. Vi gick bland annat förbi Akerbrygge. 

Vi gick sen helt upp till Vigelandsparken där vi fikade lite medans B sov innan vi tog bussen tillbaka och väntade på att hon skulle bli hämtad. 
På kvällen mötte vi upp ett vännepar och for på bio och sen åt middag ihop. 


Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...