söndag 18 juli 2010

Svartdalsparken

Idag så tog jag med bägge objektiven, staitvet, cykeln och en bok och begav mig till Svartdalsparken för att öva lite grann på längre slutartid i solljus och vatten. Har varit duktig och tränat på det under månsken, men aldrig riktigt under dagen.
Det blev så klart en hel del mer som jag tog kort på, men det får komma upp senare.

Jag ska självklart lyckas komma dit en dag med lite vatten. Men det är ju bara att jag släpar med mig stativet till jobbet någon dag.

Älskar hur vattnet ser ut som en slöja som ligger längs väggen. Ser riktigt vackert ut.



Denna bilden tog jag utan stativet (=jag höll kameran i handen), så den kan vara aningens mer skakig än stativ-bilden (den ovanför denna bilden).

Resultaten blev helt ok med tanke på att det var första gången jag provade det med stativ. Sedan haar jag inte trixat något med någon av bilderna, sådant är bra.
Jag kommer givetvis att prova fota andra vatten, finns en hel del fontäner i Oslo och annat slags vatten...

2 kommentarer:

  1. Sv: Haha, så ni har en vaktsköldpadda med andra ord? ;) Ser till så att inte skatorna snor något :D

    SvaraRadera
  2. riktigt häftiga bilder (:

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...