torsdag 17 juni 2010

Udda drömmar

Vaknade upp ett par tre gånger inatt och hade helt panik. Jag hade tappat bort ett av barnen på min base och måste hitta henne. Så jag har letat väldigt mycket inne på mitt rum efter den här lilla tjejen. Börjar bli lite besatt av jobbet kan man väl tycka.

Annars har dagen varit lugn. Har haft två barn på min base att ta hand om, resten var antingen på utflykt eller så hade de ledigt eller så var de sjuka. På förmiddagen var alla ute och njöt av den strålande solen. Tyvärr har jag haft på mig alltför mycket kläder. När jag vaknade imorse och for till jobbet var det småmulet men under dagen klarnade det. Så mina jeansleggings, svarta kofta och den nya t-shirten var inte den bästa kombinationen. T-shirten för den har fått mycket stryk, har lera och annan oidentifierbar gegga, lyckades göra hål på den och sist men inte minst fick den lite blod på sig. Turligt nog var jag snabb med att få bort blodet från t-shirten, så det blev inga märken. Men kvällens projekt blir helt klart att laga t-shirten, sy fast alla pärlorna en gång till och handtvätta den.  Lär ju ta sjukligt lång tid. Måste även hinna städa på rummet, börjar bli kaos här igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...