lördag 26 juni 2010

Dublin shopping dag 3

Notera Alice-Living Dead Doll:en. Hur underbar var inte hon?
Sedan fanns det kartong Twilight-karaktärer. Mamma undrade varför jag inte köpte en, och vad ska jag med den till?

Pyjamas €4, Penneys (sämst tryck på linnet....)
T-shirt €19,99, Dublins motsvarighet till Outland
Svarta leggings, €4
Rosa Dr Martens, €67 (rea), China Blue
Jeansleggings, €8, Penneys
City pin, €???, Hard Rock Café

Shoppingen i Dublin var billig och bra. Dr Martens och Converses var bra mycket billigare än Sverige/Norge, även när det inte är rea. Mamma och Johanna köpte två par Converses för en mindre summa än om de hade köpt ett par här i Oslo.

Penneys/Primark var extremt billigt. Det var en plocka på dig så mycket som möjligt utan att det blir dyrt-butik. Sådant gillas. Nu kanske inte kvalitén är den bästa (trycket på pyjamaslinnes smular av till exempel), men som sagt, det var väldigt billigt att det inte gör alltför mycket. Tyvärr så skrek butikens kunder white trash och de som satt i kassan såg ut att vara självmordsbenägna och allmänt less på sitt jobb.

Storleksmässigt så var Dublin stort. Där kunde jag på överdelar ta två storlekar mindre än här och på byxor en storlek mindre, vilket inte gör mig något. Det är ju alltid något att tänka på när man är där. 

Vi/jag kommer definitivt fara till Dublin fler gånger. Var en hel del butiker och gallerior jag inte hann med, vilket var synd men lika bra (hade inte mer plats i resväskan). Men nu vet jag vad jag har att förvänta mig av Dublin i alla fall.
Sedan så måste jag fara förbi Dublin Zoo och St Patricks Katedral nästa gång jag är där, shopping är mycket på en resa för mig, men långt ifrån allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...