fredag 15 januari 2010

Bittersweet symphony

Idag var det sista dagen för en som arbetar på min base. Kommer sakna henne riktigt mycket. Hon fick en massa fint i avskedspresent, både av chefen + personalen och av vissa föräldrar. Hon sa då i förbifarten att man kanske borde byta jobb lite oftare som man får en massa presenter. Ser man till presentdelen låter det inte helt fel (jag älskar presenter), men ser man till det hela byta jobb-delen så verkar det inte alls trevligt. Man blir så fäst vid de små liven att det knappt är sant.

Idag började en kille på min base att rådigga till en Static X låt. Jag vet att jag har bäst barn. så på måndag ska jag se om han gillar nå mer av musiken som finns på motorolan. På den är det musik från när jag gick i ettan. Vilket innebär Static X, Linkin Park, My Chemical Romance och liknande.


Sedan fick jag en massa beröm idag på jobbet. Jag får höra att jag duktig, men jag ser verkligen inte det de ser. I mina ögon gissar jag bara en massa eller gör saker instinktivt. Det kanske så man ska göra det, på känsla (det var så jag för övrigt träffade min första flygande lerduva, på känn eller tur). Men jag trivs och det är för mig huvudsaken.

Tänkte snart se om jag har nå pengar på mitt norska kort via min internet bank. Har aldrig gjordet förut så det ska bli spännande.

Sedan tänkte jag hälsa till min basechef Diana som tycker att jag är duktig på att uppdatera bloggen om allt. Sådant är ju trevligt att höra. Så vink vink till Diana ;)

1 kommentar:

  1. Jag hatar att byta jobb :O Det känns skönt att kunna alla rutiner och känna alla kollegor :)

    Tur att jag har ett otroligt underbart kul jobb som jag verkligen trivs med så att jag slipper byta !

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...