tisdag 13 oktober 2009

Green Day konserten

Jag och mamma for in till stan i god tid för att hitta till Oslo spektrum och till den ingången vi skulle till. Det var ju lättare sagt än gjort. Vi lyckades gå ett varv runt hela Oslo spektrum då vi insåg att kön vi såg när vi kom dit var den vi skulle till. Men det gjorde helt ärligt ingenting. Vi fick bra platser ändå. Medan vi stod och väntade var det några killar som klättrade över staketet och trängde sig. Efter ett tag var det en tjej som också klättrade över och var tydligen med killarna. Men när kön rört på sig ett tag kom det en väktare med killarna. Så de stod och pratade lite grann, killarna ringde lite samtal och sedan kom tjejen och de tre fick lämna kön. Nu kan det ju har berott på annat, men så går det när man trängs. Hehehe...
Då det äntligen blev min och mammas tur att gå in så var vi lite nervösa att våra biljetter skulle visa sig vara fejk då vi köpt den av en random dude för ett tag sen. Men uppenbarligen tog vi oss in (och det var ju bara tur för killen).
Väl inne så var det inte alltför mycket folk, så vi tog det lugnt. Köpte en t-shirt till mig (den kostade 300 kr och mamma hade tagit ut 500, otur x 1000), köpte dricka osv och sen så ställde vi oss vid scenen. Vi stod mittemot trummorna, ganska långt fram tyckte jag. Men det visade sig att vi stod typ mindre än 5 personer ifrån en utstickande grej, så vi hade ju fått riktigt bra platser.

Förbandet heter Prima Donna. De var faktiskt helt ok, hade dock aldrig hört talas om dem tidigare men men. De ska tydligen komma till Oslo någon mer gång. Blev inte så många bilder på dem då jag fick en varning av en vakt och sen (jag kan bara vara paranoid också) så stod han och kollade om jag tog nå mer kort.


Efter ett tag kom det ut en rosa kanin som drack öl. Riktigt duktig på att halsa måste jag då säga. Men det var trevligt med lite underhållning innan Green Day.


Det var sjukt svårt att få bilder på Mike och Tres, då de för det mesta stod på 'huvudscenen'.


Billie Joe därimot var väldigt mycket på den utstickande scenen. Så det blev en massa bra bilder på han :)



Konserten var lovely. Om man jämför med då jag var och såg Nightwish så var den här 1000 gånger bättre. För den här gången kunde jag ju iallafall låtarna plus att jag har lyssnat på Green Day sen Basketcase gick som video på MTV (har för mig att jag gillade videon för de roliga färgerna och maskerna o.0)
Fler bilder kommer att komma upp, men här har ni då några :)

8 kommentarer:

  1. Verkar ju vart en riktigt bra konsert och som vanligt så är det fina bilder i din blogg :)

    SvaraRadera
  2. Svar: jag tjänar inte heller så jättemycket, men lite tjänar jag i alla fall =)

    Allt bra med dig idag?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul med konsert. Jag ska klä åt mig till polis, beställde en shortsdress men tyckte inte att den satt snyggt. Så nu har jag gjort om den till en minilänning ist.

    SvaraRadera
  4. Svar tii Maria: Det var sjukt kul :D åh tackar ^^

    SvaraRadera
  5. Svar till Niclas C: Då är jag inte ensammen om det :/

    Det är bara fint med mig. Själv då?

    kram

    SvaraRadera
  6. Svar till brunetta: Det var riktigt kul. De var riktigt bra :)

    Det var ju synd att det inte blev bra med polisdressen. Hoppas klänningen blir bra :)

    SvaraRadera
  7. Svar: Vad kul att du vill vara med i Veckans blogg. På onsdag (imorgon) väljer jag ut sex bloggar som får chansen att vinna =)

    Det är bara bra med mig med =) Nu ska jag lägga mig och slappa framför tv:n.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Ey, jag var också i Oslo :'D
    Stod dock längst fram framför Mike :3

    vill du adda så brokendownlikeamirrorsmashedtopieces@hot

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...