söndag 19 oktober 2008

Plugg, plugg, plugg och lite mer plugg

Jag vet att man egentligen inte ska plugga dagen innan ett prov, men hur många bryr sig egentligen?
Jag tar en pause från allt pluggande, för att det mesta ska sjunka in lite grann. Men det mesta kommer att 'rinna' bort under natten... Men det är bara att snabbläsa igen mitt förklaringspapper.
Jag har ritat upp en växtcell och ritat dit alla dess delar och skrivit vad varje del är för något och deras uppgift i celle. Det har tagit mig typ 2 timmar att göra en cell. Nu ska jag börja på nummer 2, bara det inte tar lika lång tid.... Sen ska jag läsa igenom allt så att jag har en hum om nånting iallafall. Och nej, provet kommer att gå helt åt helsefyr... Tills jag får se resultatet förstås ;)
Nä nu är bloggpausen över, dags att återgå till det jobbiga...

2 kommentarer:

  1. Svar till lars-olof:
    Istället för att svära säger jag helsefyr och sjuttsicken. Så helsefyr är helt enkelt en svordom.

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...