söndag 6 april 2008

Körkortet

Förra terminen läste jag körkortsteori på skolan. Kanske lite onödigt med tanke på att jag fyller i maj, men ändå. Saken är den att snart fyller jag år (yay till mig) och då blir det dags att börja med körkortet. Jag har dessutom glömt att lämna igen körkortsboken, så den ligger i skåpet i skolan. Så nu funderar jag på att läsa igenom boken en gång till, bara för att och sen göra teoriprovet. Låter det som en bra idé? Sen så måste jag lyckas få ut mammas sambo så jag kan börja övningsköra typ nu. Vore superbra att få det bortstökat med. Men just nu hoppas jag att jag får körkortet i födelsedagspresent. Nog för att jag kommer att jobba mycket i sommar, men ändå. De pengarna ska gå till min framtida lägenhet (som kommer om en snar framtid, hoppas jag) och med allt vad det innebär. Eller så blir det en dyrväska. Jag vill, men ändå inte. Nästan hellre en lägenhet. Men tilbaka till körkortet. Vad ska jag ha för bil? Crap... För mycket för min stackars hjärna att tänka på. Kan någon påminna mig om att fortsätta spåna på de här tankarna? Tack på förhand ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...