måndag 31 december 2018

Årssammanfattning 2018

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Nej inte något jag kommer på just nu. Men något måste jag ju ha gjort i år som jag inte gjort förut. 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag har inte några nyårslöften, så det är ju alltid något.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år
Ja, men den viktigaste var när min bästis blev mamma till den finaste N. 

DSC_6127
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, inte mig direkt. Men dödsfallet var trist i alla fall. 

5. Vilka länder besökte du?
Sverige, Irland och Tyskland.

6. Är det något du saknar år 2018 som du vill ha år 2019?
Mer tid och ork att hitta på saker efter jobbet. Är så himla trött varje dag efter jobbet att jag bara vill hem och sova. Måste bli en ändring på det.

7. Vilket/vilka datum från år 2018 kommer du alltid att minnas?
När jag mötte N och mamma J, träffade min systers katt, resan till Dublin, när vi fick träffa det som kom till att bli våran katt Lucy (träffade henne första gången när hon var 10 dagar gammal), vi firade min lillasysters borgerliga konfirmation med att besöka massa alpackor, när vi firade ett år som gifta, resan till Kiel, sommaren som var varm, dagen jag hoppade i vattnet med en gång (händer aldrig), när jag trampade fel - igen, och skadade samma fot igen, resan till Göteborg, julen. 
Sen får jag inte glömma min religiösa/spirituella upplevelse i juni när jag efter 15 års väntande fick se A Perfect Cirlce live. Jag är inte en person som gråter, men då var det fasiken nära att det kom en tår.

8. Vad var din största framgång 2018?
Jag slog personligt rekord i benpress, vilket alltid är något. 

9. Största misstaget?
Först att jag halkade på isen och skadade knäet rejält (märker fortfarande av det ibland, och då var det i påskas jag skadade mig) och när jag trampade fel och stukade foten rejält. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Känner mer när har jag inte varit skadad eller sjuk? Är det inte det ena så är det det andra...

11. Bästa köpet?
Lucy helt klart. Och resan till Japan. 

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Det är nog Lucy och resan till Japan. Sen massa mat och de andra resorna vi gjort i år. 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jomen så klart. Men det som överraskat mig mest är hur glad Lucy har gjort mig. Hon behöver bara existera. Visste inte om hur mycket jag saknade att ha en katt innan och flyttade hem till oss. 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2018?
Jag har knappt lyssnat på musik i år. Jag lyssnar nästan bara på poddar. De jag lyssnar på mest är Creepypodden, Spöktimmen, Wine and Crime och And thats why we drink. 


DSC_5818
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Om en bortser från skadorna så har 2018 varit ett riktigt bra år. 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Hängt med mina vänner och tränat mer. 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit skadad och sjuk. Det tar hemskt mycket tid. 


DSC_4825
18. Hur tillbringade du julen?

Med min familj hemma hos oss. 

19. Blev du kär i år?
Blir ju alltid mer och mer kär i Martin, och sen är det massa kärlek till Lucy då.

20. Hur många one night stands?
Ingen.

21. Favoritprogram på TV?
Har mest streamat från Netflix. Gillade Riverdale och Sabrina massvis.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nä, vet har ens tid till sånt?

23. Bästa boken du läste i år?
Läste en del böcker från moon called serien.

24. Största musikaliska upptäckten?
Har som sagt inte lyssnat på musik.

IMG_20180606_211244
25. Något du önskade dig och fick?
Det fick jag.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Jodå.

27. Årets bästa film?
Har varit massa på bio och sett massa filmer hemma, men kommer inte på någon speciell som var WOW. Har sett allt som kommit ut från Marvel och DC...

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2018?
Jag var ute och åt med Martin och några vänner på Yayas.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag inte var så himla klantig och kanske var bättre på att spara till Japan (har sparat massvis, men tänker typ hela tiden att jag kunde ha sparat ännu mer).

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2018?
Som alla andra år, klänning eller kjol + t-shirt. Femtiotal.

31. Vad fick dig att må bra?
Folk i min närhet och Lucy.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Det har varit många.

33. Vem saknade du?
Min farmor och farfar. Ser dem så himla sällan. Men det är dyrt att resa upp till Skellefteå bara för en helg och de börjar bli för gamla för att resa ned hit.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Tror inte jag har mött någon ny i år? Låter som en hemsk person, men jag har haft fullt upp med de jag redan känner.

35. Planer för 2019?
Helt enorma, livsförändrande planer. Nej då. Vi ska på bröllopsresa till Japan, skaffa bil, kanske på en liten bilsemester, se Bastille, få hit min syster på besök, på en liten resa med Martins familj och så. Inget stort alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...