fredag 28 december 2018

Min julafton 2018

DSC_4789
Halv ett ringde det på dörren och utanför stod min mamma och lillasyster. De skulle fira julafton med oss och vi började dagen med att äta lite gröt och pålägg. 

DSC_4798
Jag hade köpt en liten marsipangris som var så himla god. Ångrar att jag inte hade köpt en till eller i alla fall en lite större gris. 

DSC_4800
Vi spelade oogachakka, ett sång spel där ena laget sjunger den fetstilta texten och det andra laget ska sjunga vidare. Roligt koncept, bara att typ alla låtarna vi hade var från 60-talet...

DSC_4807
Lucy var nyfiken på alla klapparna. Perfekta lekstället. 

DSC_4809
Måste ju lukta lite grann. 

DSC_4825
Och smaka lite. 

DSC_4826

DSC_4847
Som de allra flesta svenskar kollade vi på Kalle Anka och hans vänner klockan tre. 

DSC_4862
Jag tvingade Martin att ta bild med mig och Lucy. Borde ha passat på tidigare på dagen när det var ljust ute, men jaja..

DSC_4873
Sen var det dags för middag. Det mesta vi åt var vegetariskt det här året, vilket var så himla gott. Är inte så himla glad i traditionell julmat, så att äta olika linsblandningar och hummus var perfekt. 

Efter maten spelade vi playstation-spelet Knowledge is power och kollade på Incredibles 2. 
Det var en himla fin julafton i år med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...