onsdag 26 december 2018

Sista måltiden hos Ryes

I slutet av november eller början av december fick jag upp ett inlägg på Instagram där ett av mina favoritställen i Oslo skrev att de skulle stänga dörrarna för alltid i december. Stället hette Ryes och är nog det stället jag och Martin ätit flest gånger på under åren vi varit ihop. 

När vi bodde på Helsfyr gick vi hit nästan varje söndag för att äta lite brunch, för det mesta beställde jag en philly sandwich och pistasch milkshake. 
Efter våran vigsel och fotografering i botaniska trädgården var vi här och åt hamburgare, så ja, Ryes var speciellt för oss. 

DSC_4746
De hade dekorerat inför julen och gjort det fint. 

DSC_4749
Kollade in en del av skyltarna de hade på väggarna. 

DSC_4769
Gick klädd i svart för att 1. den var en sorgens dag (låt dig inte luras av minen) 2. Klänningen är gjord i ull och den var hemskt kallt den här dagen. 
DSC_4778x
Jag var lite osäker på exakt vad jag ville äta, men bestämde mig för en burgare. 

DSC_4779
Till dessert blev det milkshake. 

DSC_4782
Och det var sista gången vi var hos Ryes 💔

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...