onsdag 5 december 2018

Julmarknad i Amaldhus, Vinterland och julgranständning

Söndagen skulle jag möta min mamma här, vid Amaldhus för att gå på julmarknad. Köpte lite saker, en liten tavla, julgranspynt, stickade plånböcker/småväskor och en tygväska.

Vi fikade lite innan mamma visade mig runt där.

Kollade in ateljén. 

Utsidan håller på att renoveras, men det är riktigt mysigt där.

 Vi for ner till centrum för att gå på Jul i Vinterland marknaden med mammas sambo och min lillasyster. 

Var där på lördagsdagen, men det var verkligen en annan stämning när det var mörkt. Alla ljusen kom verkligen till sin rätt. 

DSC_3741
Min syster är alldeles smashing. 

DSC_3753
Känner ett starkt behov för en sån här tunnel hemma. 

DSC_3759

DSC_3813

DSC_3850x
Klockan fem var vid universitetsplatsen för att se när dom tände julgranen där. Var lite musik och massa folk. 

DSC_3874
När granen var tänd gick vi vidare. Jag till t-banan för att fara hem och de till sitt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...