fredag 14 december 2018

Coyo

DSC_3904
Fredagen förra veckan var det dags för julbord med mitt jobb. Vi hade bokat bord på den mexikanska resturangen Coyo som ligger på Sörenga. 
Hade på mig min nya klänning från Collectif clothing och använde en ny ögonskugga, Cherry från Urban Decay. 

DSC_3920
Det var fruktansvärt kallt och det hjälpte verkligen inte att mina skor var hemskt kalla. Svårt att hitta fina vinterskor som inte är hala, eller med hög klack...

DSC_3919
Det snöade lite grann, ok en del, men det var bara mysigt. 

DSC_3929
Ett sätt att komma sig till Sörenga är att gå över en bro som ligger bakom operan. Bron ligger rätt på vattnet och ger en väldigt fin utsikt mot stan. 

DSC_3932
Här är Sörenga. En bydel som är byggd på vattnet. Vi skulle äta på stället som ligger längst bort till höger på bild, ytters på bryggan. 

DSC_3940
Beställde in hallon mojitos. 

DSC_3946
Och guacamole som blev gjord rätt vid bordet. 

DSC_3947
Vi beställde in sex olika maträtter, ingen skulle gå hungrig hem. 

DSC_3950
Efter maten gick jag hem till en kompis som bor där och stannade till sent på natten innan jag tog en taxi hem för att så stiga upp orimligt tidigt en lördag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...