måndag 22 oktober 2018

Vecka 43

Hej. Är sällan jag skriver så här sent på dagen. Vi var borta igår och kom inte hem förrän sent på kvällen och då var det direkt i sängen som gällde.

Den här veckan har jag en känsla av blir bra, både på jobbet och hemma. Har inte något speciellt inplanerat egentligen, ska på middag hos några vänner på lördagen och på söndag är det spökvandring i Svartdalsparken. Men har en känsla av att veckan kommer upplevas som kort. Ungefär som resten av oktober. Märkligt att tänka på att nästa vecka är det november.

Jag har beställt och fått hem klänningen jag kommer använda på julbord, julafton och nyårsafton. Är så himla nöjd med årets klänning. Visar upp den i veckan. Enda som är är att jag inte vet vad jag ska ha för skor till. Är ingen klänning man tar på sig ett par sneakers eller mina vanliga vinterskor och jag kan inte använda skor med klack.

Här kommer lite bilder från veckan som var.

Lucy har börjat släpa in massa saker i soffan och i sängen. Som den här galgen. 

Jag köpte nya blommor och pumpor att ha framme nu under oktober. Lucy skulle vara med och gömma sig. 

En dag efter jobbet gick vi lite i skogen. Vi var inte ute så länge för det var så himla kallt och Lucy skakade massa. 

Men hon fick packas in i min halsduk och ligga tätt intill mig så blev det lite bättre. 

Här är en liten sneak peak på klänningen. Den är så himla fin. 

Lördagen var det dags för 3 års kalas och vi skulle ha med oss Lucy dit. 

Synd att bilden blev lite halvtaskig, men Lucy lekte länge länge med Bianca, våran brorsdotter. Lucy älskar att vara med henne, följer efter Bianca och passar på henne. De lekte jättemycket ihop, Bianca körde omkring henne i dockvagnen och försökte bädda ned Lucy inne i lekhuset (det gick dåligt).

Söndags dagen spenderade jag på Youtube och kollade in My chemical romance videor. Så många minnen till det här bandet alltså. Helt klart en av de artisterna som betytt mest för mig. 

På kvällen var vi hemma hos en kompis och spelade spel. Jag vann inte, men känner att nästa gång hade det gått bättre då det var en hel del regler och så att hålla reda på. 

Och så såg jag ut. Hade på mig en t-shirt från årets Höstsabbat och kjolen är ny och kommer från midnatt.no. Måste dock korta den en hel del då den är alltför lång känner jag. 


Hoppas du får en riktigt fint vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...