onsdag 3 oktober 2018

Der peppern gror

P9280007
I fredags var det planeringsdag på jobbet och vi skulle på två föreläsningar. Jag var så himla trött och att det var mörkt ute hjälpte inte direkt. 

P9280009
Efter att vi var färdiga med det vi skulle for jag och några av kollegorna ut för att äta på en resturang som ligger bakom rådhuset som heter Der peppern gror. 
Det är ett ställe som serverar indisk mat och är ett populärt ställe märkte vi då det blev fort fullt. 

P9280011
Jag testade kockens special och den var väldigt god. Helt lagom stark, vilket är bra. Hatar när man inte känner något annat än det heta brännande i munnen. 

P9280012
Sen åt jag lite dessert, en chokladkaka med chili. 

Maten var helt ok, desserten var lite tråkig, och generellt lite smått dyrt. Finns helt klart bättre ställen som jag hellre äter på. 

Efter maten gick vi till Dr Jekylls pub och hängde där ett tag. For hem väldigt tidigt på kvällen, men så blir det efter en lång dag. 

2 kommentarer:

  1. Indiskt mat är sååå gott, önskar att jag kunde hitta en riktgt grym ställe här i Götet!!! Har en favvo i Köpenhamn samt Malmö =D...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar indisk mat, är något vi äter ofta.
      Åh hoppas du hittar ett bra ställe där :D

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...