fredag 19 oktober 2018

Hallon & pistasch munk och irländsk gryta

I lördags hade jag och mannen inget inplanerat, men vi kom fram till att vi inte ville vara inne hela dagen. Så vi kom oss ut och ner till centrum för att titta omkring i några butiker. Vi håller ju på att planera en ganska så stor resa till Japan nästa vår, vilket kräver en hel del förberedning och planering. Vi försöker verkligen kolla in det mesta vi behöver redan nu, för vem vet om det blir något bra erbjudande. 

PA130009
Vi gick till Youngstorget och passerade ett litet ställe som heter Talor & Jörgen. 

PA130003
De säljer kaffe och så, men mest munkar. Jag tog en med hallonglasyr och pistasch och Martin hade en med kokosflak och limeglasyr. 

PA130014
Vi visste inte vad vi ville äta, så vi gick till Dubliners. 

PA130013
Jag dricker inte öl, och för det mesta är det Bulmers som gäller. Men i det sista har det alltid varit utsålt när vi varit ute och jag fått denna här istället som också är god. 

PA130016
Till middag blev det irländsk gryta, som var god. Lite väl tunn måste jag säga, men det smakade gott. 
Planen var att sitta där ett tag och prata om resan och planera vilka städer vi ska till, men jag blev dålig. Det var så himla dålig luft där inne och jag blev inte kall (hjälpte inte med grytan), vilket gjorde mig stressad och yr. Så vi for hem rätt efter att vi hade ätit klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...