måndag 15 oktober 2018

Vecka 42

Hej. Hoppas det går bra med dig. 
Den här hösten har varit lång och fin. Är så himla varmt i Oslo, något jag glömmer bort och kör med kashmirtröja och ull halsduk och svettas nästan bort. Jag och Martin satt länge ute på balkongen på lördagskvällen utan att frysa, vilket är fint, men lite märkligt. 

 Kan knappt komma ihåg vad jag gjorde förra veckan. Dagarna går verkligen i ett, men jag är glad att jag försöker ta några bilder med mobilen varje dag så jag kan komma ihåg något i alla fall. 

Den här veckan är det mycket jobb, men det ska nog gå fint. Den här veckan är lite bättre planerad än den förra (hopps jag), så det hjälper ju. Jag och Martin ska i alla fall börja planera mer in till våran Japanresa nästa vår. Tiden går fort och det är mycket vi har tänkt att hinna med och göra när vi väl kommer oss dit. 

Här är lite bilder från förra veckan. 

Träden börjar bli allt kalare nu. Sen tror jag att jag tog den här bilden för jag var hemskt tidigt uppe. Det är det värsta med tidigvakt och den här årstiden, att det är så himla mörkt på morgonen. 

Köpte lite nya leksaker till Lucy nu när jag jobbar mycket mer än förr. Hon är inte van vid att vara ensam hemma så mycket. Köpte en bana med en boll i som hon lekte med i över en timma. Var lite orolig, hon har aldrig varit så koncentrerad någonsin. Men tror inte att det är farligt...

Men soluppgångarna nu är så himla vackra. 


Det är väl en giltig orsak att inte komma på jobbet för att katten ligger och sover på en? 

På torsdagen blev jag hemskt less mitt långa hår och hade tid mellan jobbet och föräldramötet på kvällen. Så gick förbi en frisör och klippte mig. 

Det blev kort, men jag gillar det. Är så himla skönt med kort hår och borde alltid ha det så. Förstår inte varför jag ska envisas med att spara det till långt ibland när jag aldrig gillar det. 

Åt massa sushi innan mötet som var riktigt gott. 

Fredagen var jag hemma med denna här och lekte. Jag var borta från henne från 6.15-20.30 ish, vilket är något som händer ytterst sällan tack och lov. 

Men hon var som ett plåster och skulle vara nära, nära hela tiden. När hon sov bredvid mig försökte jag mysa lite med henne, men när jag skulle ta tillbaka min hand så kramade hon om den, så då fick jag fint sitta i en märklig position. 

 På fredagskvällen var vi hos några vänner och spelade Stoneage. Kom på andra plats, men hade en riktigt bra spelomgång måste jag säga. 

Sen testade vi något som heter Near and Far, vilket var väldigt kul. Spelade som karaktären Vera. 

Kom på andra plats den här gången med, men nu när jag spelat en gång, testar jag det gärna igen. Tror det kan gå bättre då. 

Söndagen var det ljus in i sovrummet. Det var så himla rödorange att det såg nästan ut som att ena väggen höll på att brinna upp.

Vi gick ut en liten tur med Lucy som tjatade och på eftermiddagen kom min familj på besök. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...