onsdag 24 oktober 2018

Mi-Pac ryggsäck & Typo packväskor

I måndags fick jag hem ett paket från Asos, ett par dagar tidigare än väntat (vilket är en förbättring sen sist då paketet var två veckor efter beräknad leverans). 

Tiden går fort och jag håller på att planerar för fullt till Japan-resan om några månader. Som en sen julklapp fick jag en riktigt fin fotoväska av Martin från Ona bags. Den är stor och tung, och kommer inte vara något jag kommer bära varje dag när vi reser runt i Japan. Jag ville ha en liten ryggsäck bara som dagsväska när vi ska gå på stan eller besöka diverse temaparker eller när kroppen är för sliten för att orka bära runt på minst 4 kg (bara Ona ryggsäcken utan något i väger 2 kg...). Hittade en gullig väska på Asos rea som är i pastellfärger med ett gulligt fjädermönster och inte stor alls. Helt perfekt. Ryggsäcken kommer från märket Mi-Pac. I samma sväng beställde jag med tre packpåsar (kommer säkert köpa fler liknande, men det här var en bra början) från Typo

DSC_2275
Ryggsäcken är inte direkt den största, men jag tror jag får plats med en hel del i den. Den har ett yttrefack och två fack på insidan. Respåsarna har jag inte packat upp än, men de blir säkert bra. I dagsläget använder jag dustbags från mina märkesväskor som packpåse, så det här blir helt klart en förbättring. 

DSC_2287
Jag trodde först att väskan skulle vara i bomull som andra ryggsäckar, men den är i plast, vilket kan vara en bra sak. Den känns väldigt tålig turligt nog. 

DSC_2292

DSC_2294
De här banden är i en fin mintfärg som inte kom så bra på bild. Ryggsäcken kommer bli bra när vi ska turista runt och jag inte behöver ha med mig all fotoutrustningen hela tiden. 

Det här blir gömt undan tills vi reser så det känns nytt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...