måndag 14 augusti 2017

Veckosammanfattning vecka 32

Hej! Hoppas att du har haft en fin helg och är redo för en ny vecka. Min helg har varit riktigt lång, och väldigt bra. Kommer massa inlägg under veckan och en del bilder här nere. 

Den här veckan blir bra. Jag har min syster hos oss fram till söndagen, så kommer hänga en hel del med henne. Det kommer bli en vecka med mycket jobb, lite brädspelande, födelsedagsfirande och restaurant day på söndag. Kommer i vanlig ordning dokumentera det mesta. 

Nu över till lite bilder från förra veckan som är tagen med min mobil. 


Måndagen testade jag hur jag skulle kunna tänka mig att se ut på våran bröllopsfest. Har som sagt en ny ögonskuggepalett (Too Faced Sweet Peach) och ville testa de flesta färger som inte var rosa. Blev inte i närheten lika mörkt, även om det blev ganska så bra. 

Highlightern var perfekt. 


Tisdagen efter jobbet mötte jag upp Martin och Kalle (!!!) för att fara till Martins jobb och laga mat till våran bröllopsfest. På vägen hem var vi trötta och ingen var direkt sugen på att göra mat, så vi beställde pizza från Pizza Bua. Kalle är en av mina närmsta vänner. Vi hängde stort sett varenda dag under två-tre år innan han flyttade tillbaka till Sverige. 

På kvällen byggde vi figurer som skulle användas som bordsplasseringskort på festen. 


Torsdagen vaknade upp med de här fina klänningarna hängandes på min garderob. Dagen innan hade Jenny kommit till Oslo och vi hade varit på stan och hittat något som hon kunde ha på sig. Alltså, hur fin är inte den här klänningen? Jenny är min andra halva som jag lärde känna via jobbet. Hon bor för tiden i Sverige, och efter hon flyttade dit har vi setts en gång i året. Vilket är alltför lite. 

Vi hängde på Ingensteds stort sett hela dagen för dekorering och ordnande av diverse saker. Jag och Martin checkade in på ett hotell i närheten där vi gjorde oss klara inför festandet på kvällen. Tog inga bilder med mobilen, men hade med min kameran dit. 

På fredagen tog vi med oss lite bröllopskaka (brownies), badkläder och slitna kroppar till Vesletjern för att bada lite grann. Herrejäklar vad kallt det var i vattnet, men det kändes fint att få i alla fall ett sista dopp innan det blev alltför kallt. 

På kvällen tog vi det bara lugnt. Alla var slitna från kvällen innan. Martin fick lite massage från Johanna, och det såg ut som att hon var en liten getkilling som hoppade omkring. 

 Söndagen mötte jag, Martin och Johanna min och Johannas mamma för att gå längs Akerselva och njuta värmen. När vi blev hungriga gick vi och åt. 

Jag for hem lite tidigare för hade en del att göra, bland annat skriva massa inlägg här och planera veckans aktiviteter på jobbet.

Hoppas att du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...