fredag 18 augusti 2017

Bröllopsfesten del 1

Torsdagen förra veckan var det dags för min och Martins bröllopsfest. Vi hade valt att dela vigseln, bröllopsmiddagen och festen på olika dagar. Komplicerat, jag vet. Men vi ville ha möjligheten att bjuda både vänner och familjer, och när min familj är väldigt stor lämnar det inte mycket rum till vänner. 

Vi hade hyrt lokalen Ingensteds som ligger på Grünerlökka och kan lätt bli kallad för Oslo mest hipstriga ställe. Den här kvällen skulle det komma 48 glada personer och fira med oss, vilket skulle bli väldigt spännande. Vi hade tillgång till lokalen från morgonen, så vi tog med oss alla dekorationer vi hade förberett och våra gäster, Jenny och Kalle, för att göra klart allt till festen. 

DSC_9501
Lokalen är väldigt fin i sig, så vi önskade att inte ha alltför mycket grejer där. Plus att vi var tvungna att städa ut allt innan kl. 03.00. Så desto mindre extra arbete desto bättre. 

DSC_9505
Måste säga att det var svårt att få en bra flyt i hur man placerar folk, utan att det blir för grupperat, men ändå att alla ska få någon de känner vid sitt bord. Nu är de allra flesta i par, men vi önskade ändå att blanda lite grann. 

DSC_9520
Det är en liten övervåning som man kan hänga på. Perfekt ställe att få bilder ovanför ifrån. 

DSC_9535
Jag hade beställt en hel del grejer från Ebay till bröllopet. Kan gå igenom var allt kommer ifrån i ett eget inlägg, om det är av intresse.

DSC_9524
Här ser man lite grann av ovanvåningen. 

DSC_9544
Martin ringde till hotellet för att se om vi kunde checka in tidigare, vilket vi kunde. Jag och Martin lämnade av våra grejer på rummet och mötte så upp Jenny och Kalle vid Mathallen för att äta mat. 

DSC_9553
Jag lämnade kameran på hotellet. Kändes lite typiskt då jag gärna hade dokumenterat allt. Men den får inte plats i väskan...

Det bästa med mathallen är att det finns möjlighet för att köpa mat från många olika ställen och ändå sitta ihop och äta. I mitten av lokalen finns det nämligen ett gemensamt utrymme med bord och stolar. 
Jag beställde en paj med kyckling och bacon som var riktigt god från stället som tidigare hette Hello Good Pie, men som hade bytt namn till något med pai och cupcake...

Till maten blev det lite bubblor, vilket passade överraskande bra till min paj. Var så otroligt fint att sitta där och prata ihop som om allt var som förr. 

Efter maten gick jag och Jenny till hotellet för att fräscha upp oss och sova lite grann. 

Sen bar det iväg till festen. Men bilderna därifrån kommer en annan dag. 

2 kommentarer:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...