fredag 25 augusti 2017

Bröllopsfesten del 2

Då var det dags för del två av bröllopsfestinläggen och nu är det dags för festen. Du hittar det första inlägget i bröllopskategorin

DSC_9559
Även om vi hade tal till varandra under middagen höll vi tal till varandra under festen också, bara att de här inte var lika rumsrena...

DSC_9568
Alltså, jag borde få någon som hjälper med diverse saker, som till exempel tar mina hårsnoddar från mig, påminner mig om att fitbiten inte passar helt till klänningen och att håret inte ska vara bakom örat idag. Jaja. Jag såg smashing ut för det. (Förresten, ser du att mitt ärr har blivit mycket mindre synlig, tack och lov). 

DSC_9560
Vi ordnade maten själva och gjorde det via Martins jobb. Han jobbar som kock och vi fick lov att låna en bit av köket till att förbereda allt. Det var blandat mat, men allt var kallt. Nästan allt blev uppätet. Tyvärr fick jag ingen bild på kakorna, vi hade gjort en enkel pavlova och brownies och när de kom fram var jag för upptagen med att prata med gästerna.

DSC_9666
Det här är den enda bilden som blev tagen med min kamera där både jag och Martin är i bild samtidigt.

DSC_9730
Det blev massvis med dansande, så mycket att fitbiten hade registrerat det som ett aerobisk pass. Jenny är verkligen bland de vackraste personerna jag vet om. 

DSC_9731
Jag och min svägerska. Känns bra att ha så fint stöd med Nordbyfamiljen. 

DSC_9717
Vi hade hyrt in ett band som heter Kappekoff. Jag hade sett dem tidigare och de är verkligen dansvänliga. Förstår inte helt varför Kalle ser ut som om han har stora smärtor...

DSC_9726
Det var verkligen kul att se hur många som gillade bandet och dansade iväg. 

DSC_9772

DSC_9780
Vi fortsatte festen fram till kl. 2, då var vi så få kvar att vi packade ihop det sista och skickade hem alla. 

Är så otroligt nöjd med kvällen och jag hoppas verkligen att alla hade det riktigt bra på festen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...