torsdag 3 februari 2011

En glaserad värld

Isbanan of doom...

Imorse när jag började gå mot jobbet fick jag ångra mitt skoval bittert. De senaste dagarna har det varit plusgrader under dagen och småregnat. Nu har allt frysit så vägen var glansig och totalt livsfarlig. Att gå på en ojämn isbana med Converses var inte den bästa idén jag har haft idag. Men jag har tagit mig genom dagen utan att slå mig till förbannelse. Vilket i sig är ett litet mirakel med tanke på min nivå av klantighet.
Jobbet gick fint. Var på en kurs för oss assistenter som handlade om barns medverkande i dagiset. Alltid lika intressant, om än det har var cirka tredje gången jag var på en liknande kurs.

Efter jobbet bar det hem till Erica för middag. Vi år hemmagjorda pizzasnurrar och de var riktigt goda.
När vi ätit tog vi bussen in till stan för att nörda oss lite på Outland. Var trevligt att se en massa ansikten man känner igen, även om det var bra mycket färre än det som brukar vara där.
Kom hem med lite buttons och en bok som får dyka upp en annan dag i bloggen.
Imorgon är det löningskos med jobbet. Får se om jag far förbi en stund, beror lite på vilka som är där. Har inte alltför stor lust att umgås med en bunt fulla personer från jobbet; på jobbet, en fredagskväll. Då umgås jag hellre med antingen mina vänner eller min familj och ser på en film eller något annat random.

Antalet gånger jag fått höra att jag är lik Katy Perry denna vecka: 5.
Jag får bara bocka och ta emot.

1 kommentar:

  1. Oj vad läskigt. det ser verkligen sjukt halt ut. fast bättre att det syns än att man tror dte inte är halt alls. jag höll på att ramla idag, och jag visste inte ens att det var halt :P

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...