måndag 17 juni 2019

Vecka 25

Hej. Hoppas du har det fint. Känns märkligt att vi snart har midsommar, vi har seriöst haft en bra sommardag än så länge och jag har inte badat en enda gång. Hoppas det ändras ASAP. 

Min laptop har fått för sig saker och vill inte fungera som den ska. Kommer stort sett inte in på mina mappar, vilket gör att jag inte får tillgång till mina bilder eller filmklipp, aningens irriterande. Så fort jag får lön blir det att köpa en ny dator. Är egentligen sugen på att köpa en egen liten stationär dator, men vi har inte plats för det just nu. 

Den här veckan är det Pride vecka i Oslo. Så kommer vara massa fest och så i centrum. Ska ta och kolla upp vilka konserter de har i år, förra året såg vi Da Buzz och Vengaboys. På lördagen är det Prideparaden, så den ska vi se på. 

Här är lite bilder från förra veckan. 

Måndagen var en röd dag i Norge, så jag var hemma och hade ledigt. Fick besök av min lillasyster och kattunge Satsuki. Sally var inte förnöjd alls, medan Lucy hade det riktigt fint. 


 Satsuki är så himla liten och gullig, var på ställen de andra katterna inte är på. 

Men det blev lite mycket för de små, så Satsuki somnade i soffan. 
Resten av kvällen var Sally sur och inte förnöjd alls. 

 Tisdagen hittade jag Lucy sovandes bland Martins kläder. 

 Onsdagen var stora nyckelpigedagen på jobbet. Vet inte hur många vi hittade bland våran buskar. Satte dem tillbaka efter att vi tittat på dem så klart. 

 Torsdagen hade jag fint sällskap i sängen. Lucy vill bara ligga bland våra fötter och gärna bita dem om vi får för oss att röra på oss. 

 Fredagen var det sommarfest för barnen och deras familjer på jobbet. Kände mig somrig i min skjortklänning och sandaler från Monki. 

Bästa bilden från hissen. De andra jag tog som jag helt manisk och galen ut...

 På fredagskvällen hängde jag ute på balkongen med katterna och luktade på lavendel. 

Lördagen for jag och Martin in till stan för att äta middag. Vi skulle på en överraskningsfest till en kompis som fyller år. 

Vi väntade lite i Birkelunden på en till kompis som skulle med. 


 Sen tog jag inga mer bilder, men hade en så fin kväll. 

Söndagen vaknade jag ganska tidigt och fick massa mys av katterna. Värst var när jag behövde gå på toan och Sally la sig på mig, har inte hjärta att flytta på henne, så var fast i sängen. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...