måndag 3 juni 2019

Vecka 23

Hej juni.
Äntligen är sommarmånaden här på ordentligt och nu gäller det att njuta allt man bara kan.
Jag har, otroligt nog, inga planer den här veckan. Försöka överleva Lucys löptid, vilket kommer bli jobbig. Någon som har en abessinier hane liggandes som vill bli pappa men inte är besläktad med Lucy?

Här kommer lite bilder från förra veckan.

På måndagen så hade jag köpt en liten såpbubblemaskin och ett 2 tal. Sally skulle bli två år dagen efter och jag ville ta en gullig bild till katternas Instagram

 Tisdagen var jag och jobbet på besök i teknisk museum. Hade en väldigt fin dag där.

 När jag skulle hem från jobbet regnade det en del, så jag väntade på bussen vid cykelparkeringen och undrade vad som rullat runt på taket.

 Onsdagen var det min födelsedag och jag fick en del ätbara saker av en kollega (och en flaska vin av en annan). Så hade en riktigt lyxig rast den dagen.

Efter jobbet mötte jag Martin i stan. Först satt vi på en uteservering och försökte mysa i solen. Var kallt som bara den, men det gick bra. Vi var och åt hos Lulu. Så mycket god mat. 

 Torsdagen var en röd dag, så alla butiker och så var stängda. Vi var ute och gick där vi bor och tittade på hus. Är så mycket fint där vi bor.
Till middag åt vi nudlarna vi ordnade i Hiroshima när vi besökte cup noodle museumet.

 Sen regnade det som bara den.

 Fredagen hade jag ledigt från jobbet. Sally hjälpte till med att bädda sängen.

 Mötte en kompis i stan för lite shopping.

 Lördagen var det musikk fest, ett arrangemang med gratiskonserter runt omkring i Oslo. Vi var förbi där vi hade bröllopsfesten

En av dagens höjdpunkter var att få se Slötface. Vi såg dem i Reading festival för två år sen och på Granittrock förra året. Så bra. 

 På kvällen kollade jag på Pacific Rim.

Vi har både Jägern och Kaijun som slåss i den här scenen. Tror inte jag har visat Jägern som vi hittade i Osaka.

 Söndagen skulle vi hem till Martins familj för att umgås och äta middag. 

 En god äppelkaka till dessert. 

Och massa lek så klart. 
När vi kom hem kollade vi på Hajen och bara tog det lugnt. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...