fredag 14 juni 2019

En söndag när jag lekte turist

 I söndags jobbade Martin, min lillebror var med några kompisar och jag bestämde mig för att gå ut och gå. Tyvärr var vädret inte det bästa, så jag hade med mig solglasögon och paraply. 

Jag började med att gå till Vesletjern som hade fått upp ny information på sin informationsskylt. 

Det var överraskande många vid vattnet, men jag hittade en liten krok som var tom. 

Jag håller på att ta bilder till min instagram som följer regnbågen. Har gjort klart lila och skulle börja på blå och ville ha någon ny bild till det. Så tänkte att här vid vattnet blir bra. 

Var så skönt att bara sitta ned, lyssna på en podd och se ut över vattnet. 

Sen gick jag till t-banan. 

Håret börjar bli hemskt långt och jag har försökt att färga det igen med samma färg som i december, men färgen sätter sig inte i efterväxten (trots att innan jag färgade håret var det obehandlat). Nå väl, får ordna en tid hos en frisör ASAP. 

Hade lite tid innan t-banan kom så köpte något att dricka och min nya favoritglass. Köper denna här eller den röda med trippel lager. Så himla god. 

Den är alldeles silvrig och man blir glittrig om läpparna. Tyvärr var denna här helt krossad på andra sidan, så fick äta upp den fortare än vanligt. 

T-banan var stort sett tom. 

Sen var jag framme i Nydalen. Jag hade bestämt mig för att gå längs Akerselva ned till centrum. 

Det regnade massa när jag kom hit, men slutade ganska snabbt tack och lov. 

Är väldigt fint här när det är fint väder. 

Kollade in badstället. Kan hända jag kommer ihåg fel, men tror inte att det där staketet i vattnet var där när det här blev byggt....


Filmade, tog bilder och fångade massa pokémon. Någon fler som spelar får gärna lägga till mig som vän 5885 2707 2522.

 Gick förbi den sorgliga elefanten. 

Och kom till Hönse-Lovisas hus, ett väldigt mysigt café. 

Jag gick till en av bänkarna nära forsen istället för att fika. 

Och tog lite bilder med självutlösaren. Jag tog på mig en svart jacka den här dagen för att inte bli alltför blå, men känner nu efteråt att jag kunde haft på mig en jeansjacka utan att det hade gjort något. 

T-shirten är ny och kommer från Monki. Såg att den finns nu på deras rea. 

Kollade in forsen lite grann. 

Sen besökte jag mathallen, mest för att gå på toan. 

Sen var det hemskt mycket folk, så orkade inte kolla runt för mycket. 

Gick sen vidare mot Ingensteds och kollade in väggmålningar. 

 Som vanligt på söndagar är det marknad här. Jag kollade inte in den, köper alltid något jag inte behöver alls...

Är så mysigt här. Känner att nu när det är sommar ska jag hänga mer på Bortenfor och Ingensteds uteserveringar och dricka drinkar mycket mer än det jag gjort tidigare. 


 I byggnaden på högersida där det står Pels pels finns en gömd bar som är en av världens bästa, nämligen Himkok. Perfekta stället tidigt på kvällen. 

Sen var jag lite osäker på var jag egentligen skulle. Hade två timmar på mig innan jag skulle hem till mamma, så bestämde mig för att gå till operan. 

Massvis med folk där. 

Gick mot salt för att titta lite där. 

Passerade ett stort skepp. 



Sen orkade jag inte gå till Salt ändå, men här ligger det. 

Gick istället till operan för att gå på taket. 

Är fint att gå här när det inte regnar, då kan det bli halt. 

Här ligger barcode. 

Båten till Danmark körde iväg. 

Här är Salt. Är typ en liten mathall. 

Det blåste helt fruktansvärt mycket uppe och en liten mås bara chillade. 

Här började kameran klaga på tomt batteri, så fick den här bilden...

... och kunde ta denna här innan kameran inte ville mer. 

Sen gick jag hem till mamma, åt middag och dessert och myste med kattunge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...