måndag 10 juni 2019

Vecka 24

Hej. Hoppas det går bra med dig. Nu börjar tiden med massa planer. Sommaren <3 Tyvärr har vi typ noll och ingen värme här än, men den ska komma lagom till pride i slutet av juni. 

Denna här veckan har jag inte så mycket planerat under veckan, är ledig idag och ska komma ikapp med diverse foto och filmredigering. Har äntligen börjat bli bättre på att dokumentera min vardag i film, vilket är väldigt roligt. Än så länge är det väldigt medelmåttigt, speciellt med redigeringen, men jag tycker att det går bättre och bättre. 

Nå väl, här kommer lite bilder från förra veckan. 

 Måndagen skulle jag och mitt jobb upp till Tryvann och vara där i skogen. Det var så himla immigt där uppe så man såg typ ingenting. 
 Var så mystiskt ute. 

Och när vi skulle tillbaka till barnehagen fick vi en helt egen buss som körde oss.

På tisdagen var vi på utflykt till Ekeberg. 

Kollade in djuren. 

Denna här påfågeln hängde mycket med oss. 

Och visade sig fram. 

Onsdagen hade jag sällskap på toan som vanligt. Blev lite förnärmad när jag skulle vrida på kranen och hon fick vatten på sig. 

Onsdagen skulle jag och Martin på konsert. När vi åkte t-banan till centrum såg vi en luftballong. Pratade om hur coolt det hade varit att flyga i en sån en gång, men vi kom fram till att vi är för höjdrädda för något sånt. 

Och så var det dags för konsert. 

Vi skulle se Tenacious D i Oslo Spektrum. 

De visade fram sitt nya album, Post apocalypto, vilket är en historia med lite låtar mellan. Väldigt speciell och mycket naket. När den var färdig spelade dom en hel del av deras andra låtar. 
Vi hade bara sån himla otur att hamna bakom två meters klubben. Såg väldigt lite och hjälpte inte att flytta på sig heller. Var som en jäkla vägg runt scenen med män som var lite väl långa. 

 Torsdagen var det varmt som bara den och hemskt tät luft. När jag var färdig på jobbet kom åskan. Tyvärr körde min buss bara förbi mitt stopp och plockade inte upp mig och nästa bussen var försenad... 

När jag närmade mig mitt stopp kom ett skol-korps och övade i regnet. 

Och när jag hoppade av bussen var det som att himlen öppnade sig och det bara vräkte ned vatten. Mina skor var så blöta att det var mer som att jag hade badat med dem på att gått genom regnet. Så hade allt bara gått som det skulle med bussarna hade jag sluppit regnet...

På fredagen vaknade jag fem minuter innan jag skulle gå till bussen och fick stressa. Missade bussen så fick ta t-banan och blev mött av massa regn i centrum. 

Nå väl, efter jobbet fick jag se denna här gullisen, vilket gjorde allt bättre. 

Se så fint det var på kvällen efter regnet. 

 Gick runt där vi bor och fick syn på Sally. Hon förstod inte helt vad jag gjorde ute och pep lite grann. 

Söndagen var jag ute och gick. Fick fotat och filmat den dagen, så det dyker upp under veckan. For hem till mamma och åt middag och dessert. 
På kvällen började jag redigera bilder och klippa film. 

Ha en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...