måndag 30 april 2018

Vecka 18

Hej. Hoppas du mår bra. Dags för sista dagen i april, känns skönt men märkligt att maj redan är här. Vi har fortfarande en del snöhögar kvar där jag bor, men de smälte sakta men säkert bort. Nu i början på maj ska de borsta bort allt grus där jag bor, och det ska bli bra. Har ett par nya, vita Converse som väntar på att börja användas. Men ska vänta med att använda dem tills det är lite renare ute. 

Den här veckan, likt som resten av maj, är en kort vecka. Så härligt med massa lediga dagar. Idag ska jag möta Martin i stan, vi ska se i en butik som ska dessvärre gå i konkurs, efter en spegel vi sett på tidigare och sen kanske gå på bio och se nya Avengers filmen ihop. Martin var och såg den förra veckan med några vänner, men jag skulle börja tidigt dagen efter så orkade inte se en väldigt sen film. 
Tisdagen är det ledigt, men har tänkt att träna om gymmet är öppet, annars ut och gå långt. På lördag ska min lillasyster konfirmeras, så det blir trevligt. 

Här är lite bilder från förra veckan. 





Måndagen skulle jag hem till en väninna efter jobbet. Jag skulle hjälpa henne med lite kameragrejer, hon ska köpa sig en systemkamera och ville ha lite tips. 

Tisdagen var bara en vanlig dag på jobbet. Var en utflyktsdag, så var ute och gick större delen av dagen. 


 Onsdagen var jag uppe tidigt och möttes av den här soluppgången. Ser att vi måste tvätta våra fönster... Efter jobbet var jag på svenska ambassaden för att hämta ut mitt pass. Jag mötte Martin efter det för att vara ute och gå lite grann. Vi var ute och åt lite innan Martin skulle på bio. Jag for hem och tog det lugnt. 

Fredagen var jag pepp. Det skulle vara en fin dag och sen rent allmänt att det var fredag.

 Vi har ett körsbärsträd på jobbet som har fått knoppar. Ska ta med kameran när det har börjat blomma. 
Efter jobbet for jag in till stan för att se lite i butiker innan jag skulle möta några kollegor för middag. 

 Vi gick och åt sushi på ett ställe på Carl Berners Plass. Maten var helt ok, men det var så himla varmt inne på matstället. 

 Efter att vi suttit länge, länge och pratat gick vi till Human Mote på Töyen för att dricka lite drinkar. Jag bytte drink med en kollega då vi tyckte att den andras var godare. 

 Lördagen var jag och Martin först med hans bror och dotter. Vi var till Reptilparken och tittade där innan vi for till Vigelandsparken och lekte på lekplatsen och tittade på statyer. 
På kvällen var vi hemma hos en kompis och åt middag och spelade spel. 



Söndagen var vi mest inne. Men vi hade bestämt att vi skulle gå till Grorud för att äta sushi. Tog på mig somriga kläder och så gick vi dit. Tyvärr blev det mulet i det vi kom fram, så vi satt inne istället för ute som vi tänkt. 

 Det är så mysigt det. Lite då och då ritar de något nytt motiv på väggen. 

Vi var så himla mätta när vi skulle gå hem. När vi började närma oss hemma kom det några regndroppar och när vi kom in började det regna en hel del. 

Du får ha en riktigt fin vecka. Har förberett en hel del inlägg inför veckan.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...