måndag 16 april 2018

Vecka 16

Hej och glad måndag. 
Livet känns så mycket bättre nu när det är ljusare och varmare ute. Med tanke på värmen vi har haft under helgen dröjer det inte länge innan jag kan sluta använda tights och strumpbyxor. Måste nog bara vänta några dagar till, är fortfarande lite kallt på morgonen. 

Den här veckan är jag tillbaka på jobbet, vilket ska bli skönt med ovant. Kommer verkligen att sakna att kunna sova så länge jag vill och spela Sims hela dagen (men känner att det är roligare att vara på jobbet ändå). 
Till helgen så ska vi få besök, vilket ska bli kul. Annars så har jag inga större planer. Ska försöka njuta solen och inte överanstränga mitt knä. 

Här är lite bilder från förra veckan. 

 Det är så himla skönt att snön smälter bort, men det är ju så himla smutsigt ute. De ska inte borsta bort gruset uppe hos oss förrän i maj, vilket är väldigt sent. 

 Jag har flyttat på mina blommor så att de ska få massa sol. Bara på några dagar har de växt massa och blivit mörkgröna. 

Jag och Martin var och tränade en dag. Gick överraskande bra. Skönt att vara igång igen måste jag säga. 

 På kvällen spelade vi Jaipur, perfekt spel för två personer som går snabbt och är lätt att spela. 

 Torsdagen förra veckan skulle jag och jobba ett par timmar och stod upp väldigt tidigt. 

Efter jobbet skulle jag till Sverige för att fixa nytt pass. 

 Vi var och handlade innan vi skulle köra tillbaka till Oslo. Vi var förbi en godisbutik som var helt enorm. 

 Jag köpte supervuxet godis. Har ett litet zoo av djur från kinderäggen. 

Fredagskvällen blev det vinkväll med mina vänner. Var så skönt att komma ut lite och vara social. Kom hem igen vid tre på morgonen, det är då bilden är tagen. 

 Lördagen var jag hemma och var väldigt osocial. Martin var och jobbade helg i helgen, så har knappt sett han sen i torsdags. Det var så himla fint ljus ute när solen gick ned, som dessvärre inte kom fram så bra på bild. 

Söndagen var turist i egen by och jag skulle möta en vän för att gå på norskt folkemuseum. Var så himla varmt ute, var verkligen överklädd. 

När vi kom tillbaka till centrum gick vi och åt sushi. Sushi bowl är visst stängt på söndagar, så vi tänkte gå till Lulu som också var stängt. Hittade ett ställe på Torggata som var öppet, så vi åt där. Maten var helt ok, men väljer nog andra ställen om jag ska äta sushi. 

När jag kom hem såg jag på Thor Ragnarok och skrev klart lite inlägg till veckan. 

Hoppas du får en fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...